GRUPA 3 LATKÓW
ROK SZKOLNY 2020/2021
Wychowawca: mgr Karina Gambka
Nauczyciel wspomagający: mgr Bożena Anioł
Pomoc nauczyciela: Jolanta Goniwiecha
Luty
I. W lodowej krainie
- „Krajobraz w lodowej krainie”-swobodne wypowiedzi w oparciu o ilustrację, zapoznanie z krajobrazem śnieżnych krain.
- „Pingwiny i morsy” zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności tworzenia par.
- „Zimowa poleczka” zabawa taneczna do piosenki.
- „Zwierzęta lodowej krainy” – poznanie zwierząt polarnych w oparciu o wiersz i ilustrację.
- „Śniegowe gwiazdki” – zabawa plastyczna, łączenie papieru za pomocą kleju.
II. Każdy lubi karnawał
- „Zabawa karnawałowa” – swobodne wypowiedzi dzieci – wdrażanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat. Wzbogacanie czynnego słownika dziecka w określenia związane z karnawałem.
- „Dwa, czyli para” – tworzenie par – utrwalenie pojęcia „para”. Doskonalenie percepcji wzrokowej.
- „Bal w przedszkolu” – zabawa taneczna. Umuzykalnienie dzieci.
- „ Wolno – szybko” – zabawy i ćwiczenia na zmianę tempa w muzyce, utrwalenie pojęć: wolno, szybko. Zachęcanie do reagowania na sygnał.
- „Maski karnawałowe”– ozdabianie szablonu kolorowym papierem.
III. Bajki i baśnie
- „Bajka o spełnionych marzeniach” – słuchanie bajki, uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych.
- „Królewska garderoba”- zagadki matematyczne; rozwijanie logicznego myślenia.
- „Na balu” – improwizacja taneczna do muzyki poważnej – rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- „W jakiej bajce mieszkam” – rozwiązywanie zagadek.
- „Balowe stroje” zabawa plastyczna; rozwijanie inwencji twórczej.
IV. Zabawy w teatr
- „Co robi aktor”- wypowiedzi w oparciu o ilustracje; wzbogacenie słownictwa dzieci o słowa związane z teatrem.
- „W królestwie koła”- zabawy z kołem; ćwiczenie spostrzegawczości.
- „Dwóm tańczyć się zachciało”- zabawa taneczna do piosenki.
- „Jestem sprawny” – tor przeszkód.
- „Bajka o chłopcu, który nie lubił rysować”- słuchanie bajki, budzenie wiary we własne możliwości.
Styczeń
I. Kocham Babcię i Dziadka
- „Rodzina” – wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza „Moja rodzina”, ilustracji i własnych doświadczeń, kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
- „Góra – dół” – zabawa dydaktyczna – doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie: góra – dół, z przodu – z tyłu.
- „Koncert dla babci i dziadka” – wspólne granie – rozwijanie wrażliwości muzycznej. Umuzykalnienie dzieci.
- „Kocham Babcię i Dziadka” – Święto naszych Babć i Dziadków – kształtowanie okazywania miłości i szacunku bliskim oraz starszym. przygotowanie programu artystycznego dla najbliższych.
- „ Prezent dla babci i dziadka” – praca plastyczna, sprawianie radości bliskim.
II. Zwierzęta zimą
- „Jak zwierzęta spędzają zimę?” – swobodne wypowiedzi dzieci – rozbudzanie zainteresowań losem zwierząt w czasie zimy.
- „Leśne przeliczanie” – ćwiczenia liczbowe – rozwijanie kompetencji matematycznych. Rozwijanie zainteresowań liczeniem.
- „Dzięcioł w drzewo stuka” – gra na instrumentach perkusyjnych – rozwijanie poczucia rytmu. Umuzykalnienie dzieci.
- „Wesołe wróbelki i płochliwe sarenki” – opowieść ruchowa.
- „Tropy” – stemplowanie – poznanie nowej techniki plastycznej. Zachęcenie do samodzielnego wykonania pracy.
Grudzień
I. Domowi ulubieńcy
- „Domowi przyjaciele” – rozmowa na podstawie wiersza Doroty Kossakowskiej. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt domowych i rozumienie konieczności opiekowanie się nimi. Wdrażanie do prawidłowego wypowiadania się oraz uważnego słuchania nauczyciela i kolegów z grupy.
- „Mikołaj „ nauka słów i melodii piosenki. Zachęcanie do wspólnego śpiewania. Wspólne oczekiwanie na przybycie Św. Mikołaja.
- „Akwarium” – wzbogacenie wiedzy na temat życia ryb. Zachęcanie do poprawnego wypowiadania się na określony temat. Tworzenie pracy przestrzennej wg. wzoru.
- „Barbórka – święto Górników” – uroczystość przedszkolna, uczestnictwo w inscenizacji. Zapoznanie ze śląskimi zwyczajami i tradycjami, zachęcanie do ich kultywowania.
- „Pies przyjacielem człowieka”– zapoznanie z charakterystycznymi cechami psa, wykazanie roli psa w życiu człowieka. Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w kontakcie z nieznanym psem.
II. Urządzenia elektryczne
- „Spotkanie z Mikołajem” – budzenie radości ze spotkania z Mikołajem. Wdrażanie do zachowania się we właściwy sposób i używania zwrotów grzecznościowych.
- „Urządzenia elektryczne” – zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi oraz zasadami bezpieczeństwa wobec nich.
- „Pieczemy pierniki” – przygotowanie świątecznych pierników. Nazywanie sprzętów elektrycznych wykorzystywanych w kuchni. Zachęcanie do pomocy w przygotowywaniu tradycyjnych potraw świątecznych.
- „ Co jest potrzebne do sprzątania?” – zapoznanie z wybranym sprzętem służącym do utrzymania porządku, zachęcanie do pomocy w domowych pracach porządkowych – naśladowanie wymienionych czynności.
- „Jak płynie prąd?”– rysowanie kolorowymi mazakami „esów – floresów” na dużym arkuszu papieru, zachęcanie do łączenia barw. Poszerzanie doświadczeń plastycznych.
III. Boże Narodzenie
- „Ozdabianie pierników” – tworzenie słodkiej ozdoby na piernikach. Kształtowanie sprawności w pracach domowych oraz czerpanie radości z przedświątecznych przygotowań.
- „Kolorowe bombki” – ćwiczenia liczbowe – rozwijanie umiejętności liczenia. Utrwalenie nazw kolorów.
- „Choinka” – przyklejanie gotowych elementów – rozwijanie inwencji twórczej. Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.
- „Sanie z prezentami”- opowieść ruchowa. Kształtowanie sprawności fizycznej.
- „Przedstawienie jasełkowe” – uczestnictwo w uroczystości przedszkolnej. Kultywowanie tradycji związanych ze świętami bożonarodzeniowymi.
- „Świąteczne tradycje” – swobodne wypowiedzi dzieci – poznanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wywołanie radości z powodu nadchodzących świąt.
- „Wigilijne potrawy” – nazywanie wybranych potraw świątecznych, przeliczanie w dostępnym zakresie.
- „Kolędowanie– wspólne słuchanie oraz śpiewanie wybranych kolęd. Poznanie tradycji kolędowania, śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia.
Listopad
I. Listopadowe listy
- „Lalka Mania pisze list” – historyjka obrazkowa, zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata.
-rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
– poznanie pracy listonosza.
- „Koperty” – zabawa matematyczna – doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów.
-rozwijanie kompetencji matematycznych;
-doskonalenie umiejętności przeliczania;
- „Piszemy list do Pani Jesieni” – zabawy przy muzyce klasycznej.
– rozwijanie aktywności muzyczno–ruchowej;
– improwizacja ruchowa do muzyk klasycznej;
- „Praca listonosza” – opowieść ruchowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
-zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach ruchowych;
-doskonalenie szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy;
- „Rysunkowy list” – rysowanie kredkami woskowymi – rozwijanie inwencji twórczej;
-poszerzanie doświadczeń plastycznych,
II A deszcz pada i pada
- „Symbole jesiennej pogody” – wyszukiwanie wśród ilustracji charakterystycznych dla jesieni zjawisk atmosferycznych. Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią; porównywanie ilustracji różniących się wyraźnymi cechami.
- „Zabawy z wodą” – wykonywanie eksperymentów. Poszerzenie wiadomości nt. wody; zachęcanie do oszczędzania wody.
- „Roztańczone kropelki” – zabawy rytmiczne do Preludium Deszczowego Fryderyka Chopina. Słuchanie z uwagą utworu muzyki poważnej; naśladowanie muzyki własnym ruchem.
- „Wędrówka małej kropelki” – słuchanie opowiadania Doroty Kossakowskiej. Nabywanie umiejętności słuchania krótkich opowiadań z wykorzystaniem ilustracji; poszerzenie wiadomości o otaczającej przyrodzie.
III Dbamy o zdrowie jesienią
- „W jaki sposób dbamy o zdrowie?” – wypowiadanie się na temat ilustracji i własnych doświadczeń. Zachęcanie do dbania o zdrowie poprzez wyrabianie nawyków higienicznych i dbanie o czystość.
- „Gdzie są koła?” – zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności grupowania przedmiotów ze względu na kształt; kształtowanie poprawnego przeliczania elementów.
- „Myj ręce” – zabawa przy piosence. Umuzykalnienie dzieci; rozwijanie poczucia rytmu.
- „Sport to zdrowie” – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Zapoznanie z różnymi rodzajami sportu; zachęcanie do aktywności fizycznej.
- „Piłka” – wydzieranka z kolorowego papieru. Tworzenie samodzielnej pracy plastycznej wg. instrukcji.
IV Mój przyjaciel Miś
- „Mój przyjaciel Miś” – zabawy z misiem. Wdrażanie do szanowania zabawek i praw do wspólnej zabawy; określanie własnych uczuć w rożnych sytuacjach.
- „Miś w przedszkolu” – zabawa taneczna do piosenki. Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
- „Miś obchodzi swoje święto” – słuchanie opowiadania. Zapoznanie z historią powstania misia; wspólne obchodzenie Światowego Dnia Pluszowego Misia.
- „Gdzie jest miś?” – zabawa matematyczna. Stosowanie określeń dotyczących położenia zabawek oraz utrwalenie nazw części ciała.
- „Miś” – rysowanie kredkami. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej; rysowanie kredkami na określony temat.
Witajcie Krasnoludki !
Poniedziałek 12.10.2020r. „Dbamy o zdrowie”
Zajęcia zaczynamy gimnastyką buzi i języka – ćwiczeniami mięśni narządów mowy:
– wysuwanie szeroko języka w kierunku brody i podnoszenie go w kierunku nosa;
– wysuwanie języka, jak najdalej do przodu;
– mlaskanie czubkiem języka.
„Kraina pani Witaminki” – słuchanie opowiadania Doroty Kossakowskiej
Mały Maciuś to straszny niejadek. Wszyscy tak o nim mówią: mama, babcia, no i oczywiście tata.
– Marchewka jest bardzo zdrowa – mówi mama – Spróbuj.
– Nie lubię – odpowiada Maciuś – a sałata jest dla królików. Wolę batoniki i ciasteczka. Są słodkie, pyszne!
Mama martwi się, że Maciuś nie chce jeść warzyw. Jak go przekonać? Różne pomysły przychodzą jej do głowy, ale żaden nie jest skuteczny. Aż tu pewnego dnia… Maciuś wrócił z przedszkola bardzo zmęczony.
– Biorę misia i idę odpoczywać – powiedział Maciuś. Poszedł do swojego pokoju, położył się na łóżku, a mama przykryła go jego ulubionym kocykiem. Miś zaczął cichutko mruczeć, a po chwili Maciuś już spał. Śniło mu się, że leciutko unosi się w powietrzu. Towarzyszyły mu też inne dzieci – młodsze i starsze od niego. Nagle chłopiec dostrzegł w dole ogromne, kolorowe pola. Były pomarańczowe, zielone, białe i czerwone. Wyglądały pięknie. Maciusiowi wydawało się, że to wielki tort z różnymi smakołykami. Ale kiedy wylądował na ziemi, okazało się, że to wcale nie tort.
– Co to? – zdziwił się chłopiec. Marchewka, brokuły, kalafiory i buraki? No i jeszcze szczypior?
– Cześć – jesteś tu pierwszy raz? – zapytał chłopiec z kręconymi włosami.
– Tak, a co to właściwie jest? – powiedział Maciek.
– to jest Kraina Pani Witaminki. Przylatują tu takie niejadki jak ty i ja. Pani Witaminka opowiada o swoich warzywach. Mówi tak pięknie, że od razu mam ochotę na schrupanie marchewki, czy zjedzenie kalafiora. Warzywa dają siłę i zdrowie.
– O, idzie Pani Witaminka – powiedział chłopiec.
– Przecież to moja mama – krzyknął Maciek i obudził się.
– Mamo, czy ty jesteś Witaminką? – zapytał Maciek.
– Nie, synku, ale wiem, że warzywa i owoce są zdrowe i każdy powinien je jeść – powiedziała mama.
– Mam ochotę na górę marchewek – powiedział Maciuś. Chcę być silny i zdrowy.
– Jesteś bardzo mądrym chłopcem – powiedziała mama.
Proszę, spróbuj odpowiedzieć na pytania:
– jak nazywał się niejadek?
– czego nie lubił, a co lubił?
– gdzie poleciał we śnie?
– co to była za kraina?
– co powiedziała mama, czy to był dobry sen?
Jakie owoce i warzywa są w twoim domu? Potrafisz je wszystkie nazwać?
Wtorek 13.10.2020r. „Nakrywamy do stołu”
Dzisiejsze zajęcia zaczynamy od zabawy „Lustro”
Usiądź naprzeciwko mamy, taty, brata lub siostry- siądźcie w parach naprzeciw siebie, jedna
osoba jest lusterkiem i naśladuje ruchy i gesty drugiej. Na pewno będzie wesoło!!!
Przygotowujemy przyjęcie dla lalek i misiów.
Zaczynamy od przygotowania stołu na przyjęcie gości.
Przedstawię kolejne czynności jak to zrobić:
– poprosimy mamę o obrus lub serwetę, którą pięknie nakryjemy stół;
– teraz czas na talerzyki, kubeczki, sztućce i papierowe serwetki, pamiętaj, że wszystkiego musi być tyle samo, każdy gość musi mieć własny komplet naczyń!
– naprzeciwko każdego nakrycia dostawiamy krzesełka.
Przeliczcie jeszcze, czy po tyle samo jest talerzyków i kubeczków?
Czy przy każdym krzesełku jest talerzyk i kubek?
A teraz przypomnimy sobie jakich „grzecznych” słów trzeba używać w gościach:
proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia
A kiedy używamy takich słów?
Środa 14.10.2020r.
„Dla chłopczyka i dziewczynki”
Spróbujcie samodzielnie wymyślić zakończenie zdania:
„Jem owoce i warzywa bo chcę być…”
Dziś jak w każdą środę zabawa przy piosence.
Wybrałam dla was utwór, który znają wszyscy rodzice i zapewne z chęcią zaśpiewają z wami.
Życzę miłej zabawy! 🙂
Czwartek 15.10.2020r.
„Odżywiamy się zdrowo”
Witam wszystkie dziewczynki, które jedzą w owocach witaminki,
witam wszystkich chłopczyków, którzy jedzą dużo pysznych klopsów.
Dziś chciałabym abyście porozmawiali z rodzicami o poszczególnych posiłkach spożywanych w ciągu dnia.
Przedstawiam propozycję pytań, które mogą się przydać podczas rozmowy:
Jakie są twoje ulubione dania? co lubisz jeść?
Czy Wiesz, co jemy rano? (śniadanie )
A co może być na śniadanie? (kanapki, zupa mleczna,….)
Co jemy przed leżakowaniem, po spacerze? (obiad)
A co jemy na obiad ? (zupa, ziemniaki, mięso, surówka, kompot…..)
A co jemy po leżakowaniu? (podwieczorek).
A kto przygotowuje dla was posiłki w przedszkolu (pani kucharka), a kto w domu?
A po co? (żeby dzieci wszystko zjadały, nie były głodne i były zdrowe).
W domu wieczorem co jemy? (kolację)
A co jemy na kolację?
Zadanie na dziś – pomoc w przygotowaniu jednego z posiłków razem z rodzicami. Smacznego!!!
Piątek 16.10.2020r.
„Jemy owoce i warzywa”
Co to jest? – spróbuj z zamkniętymi oczami rozpoznać owoce i warzywa po dotyku.
Czy wszyscy pamiętają nazwy warzyw i owoców??
Czy potraficie powiedzieć jakiego są koloru??
Na podsumowanie naszego tematu zachęcam do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem materiałów, które posiadacie w domu (kredki, farby, plastelina, mazaki, kolorowy papier, bibuła itp.)
Stwórzcie obrazek, na którym będą wasze ulubione: pyszne, zdrowe, owoce i warzywa.
Życzę wszystkim dużo zdrówka i
do zobaczenia w poniedziałek.
PAŹDZIERNIK
I Jesień w ogrodzie
-
Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „W jesiennym ogrodzie”
– rozróżnianie i nazywanie wybranych warzyw; określanie ich wielkości i koloru.
-
„Warzywa” – tworzenie prostych kolekcji.
– kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy.
-
„Ogórek wąsaty” – zabawa inscenizowana do piosenki
– przedstawienie ruchem treści piosenki, doskonalenie wyczucia przestrzeni i poczucia rytmu.
-
Zdrowe, kolorowe kanapki
– samodzielne przygotowanie warzywnej przekąski.
-
Rozwiązywanie zagadek słownych o warzywach – utrwalenie wiadomości o warzywach
– stemplowanie stemplami z ziemniaków – rozwijanie motoryki małej.
II Wiemy co jemy, dlatego jesteśmy zdrowi
1.”Kraina pani Witaminki”– słuchanie opowiadania Doroty Kossakowskiej,
– rozmowa kierowana na temat wysłuchanego opowiadania, próby podziału darów ogrodu na owoce i warzywa.
-
Przyjmujemy gości – zabawa dydaktyczna, przygotowanie stołu na przyjście gości, ustawianie talerzyków, kubków, sztućców, serwetek
-nabywanie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu; zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd nakrytego stołu.
-
„Witaminki, witaminki” – słuchanie piosenki
-rozwijani zainteresowań muzycznych.
-
Rytm dnia– opowieść ruchowa ze szczególnym uwzględnieniem nazywania poszczególnych posiłków jedzonych w ciągu dnia, /śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja/
– zna pory i nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia;
– reaguje na sygnał poprzez zatrzymanie się.
-
Kolorowe warzywa i owoce – tworzenie kompozycji z wykorzystaniem różnych technik plastycznych
– rozwijanie sprawności manualnej.
III Co zwierzęta robią jesienią?
-
Omawianie Historyjki obrazkowa na podstawie opowiadania Heleny Bechlerowej „Kolczatek”
– nabywanie umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji.
-
Jesienna matematyka – ćwiczenia w liczeniu.
– kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-3.
-
Słuchanie odgłosów lasu i jego mieszkańców
– nazywanie wybranych zwierząt leśnych; zapoznanie ze sposobem przygotowań do zimy wybranych zwierząt.
-
„Idzie jeż, skacze zając …” omówienie wyglądu wybranych zwierząt na postawie ilustracji za szczególnym zwróceniem uwagi na ich sposobu poruszania.
– naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt.
-
„Wiewióreczka” – wyklejanie sylwety wiewiórki kawałkami bibuły
– wykonanie pracy plastycznej wg instrukcji nauczyciela.
IV Jaki jestem
1.Ćwiczenia logorytmiczne – „To jest Ania”
– wskazywanie i nazywanie części ciała.
-
Słuchanie opowiadania I. R. Salach „Co lubi jeść Zosia”
– wypowiadanie się na temat ulubionych produktów spożywczych; segregowanie produktów na zdrowe i niezdrowe.
-
Zabawy przy piosence „Jestem samodzielny”
– wyrażanie muzyki ruchem.
-
Tor przeszkód – zabawy ruchowe na sali gimnastycznej
– reagowanie na polecenia nauczyciela, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych.
-
Serduszko dla kolegi – wyklejanie konturów serca kawałeczkami czerwonego papieru
– wypełnianie ograniczonej płaszczyzny kawałeczkami papieru.
Witajcie, witajcie Krasnoludki!
Kochani przed Wami najpiękniejszy czas
w roku – wakacje.
Zapraszam na ostatnie już zajęcia w tym roku szkolnym.
PONIEDZIAŁEK (29.06.2020)
1. Słuchanie fragmentu wiersza W. Badalskiej ,,Wakacyjne rady”.
,,Wakacyjne rady”
Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze –
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie
jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
2.Przypomnienie poznanych w ubiegłym tygodniu zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji:
– nie oddalamy się od swoich opiekunów;
– nie rozmawiamy z obcymi;
– chronimy głowę przed słońcem – zakładamy kapelusz lub czapkę;
– kąpiemy się w miejscach strzeżonych w obecności dorosłych;
– jeżdżąc na rowerze zakładamy kask, ochraniacze na kolana i łokcie;
– nie zbliżamy się i nie zaczepiamy obcych psów, bez zgody i obecności właściciela;
– w lesie nie rozpalamy ogniska;
– w lesie zbieramy tylko jadalne grzyby;
– gdy nadchodzi burza nie stoimy pod drzewami, udajemy się szybko do domu.
3.Przypomnienie numerów alarmowych.
,,Numery alarmowe”
Te numery alarmowe
każde dziecko musi znać.
Kiedy stanie się coś złego,
żeby dzwonić, a nie stać!
997 – wciskam w telefonie,
kiedy jest konieczność po policję dzwonię!
998 – wciskam w telefonie,
gdy wybuchnie pożar, po straż szybko dzwonię!
999 – wciskam w telefonie,
wzywam pogotowie, po lekarza dzwonię!
Numer 112 – w całej Europie
to wspólny numer ratunkowy!
Zapamiętam go i do pomocy już jestem gotowy!
4. Filmik przypominający o bezpieczeństwie na drodze https://youtu.be/YLhGcMIPTuA
WTOREK (30.06.2020)
1. Obejrzyjcie fotografie przedstawiające polskie pejzaże latem i opowiedzcie rodzicom, co one przedstawiają.
2. Na koniec zapraszam do posłuchania piosenki ,,Przyszło do nas lato”.
https://youtu.be/pAC_6kSMMvo
Wspólnie z panią Halinką życzymy Wam
wielu wspaniałych chwil,
cudownych wypraw z Waszymi Rodzicami,
uśmiechów na twarzy
i zawsze dobrej pogody.
Do zobaczenia po wakacjach!!!
Witajcie Krasnoludki !!!
Zbliżają się już wakacje,
dlatego gorąco zapraszam Was
do wspólnej zabawy i nauki !!!
To propozycje aktywności na ostatni już tydzień.
Tematyka tygodnia: Nadchodzą wakacje
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie mowy, bogacenie słownictwa;
-
wdrażanie do uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści;
-
wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji;
-
zapoznanie dzieci z możliwościami spędzania czasu wolnego;
-
rozwijanie kompetencji matematycznych;
-
rozwijanie muzykalności i poczucia rytmu;
-
rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej;
-
rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
PONIEDZIAŁEK (22.06.2020)
1. „Bezpieczne wakacje”– zasady bezpieczeństwa podczas wakacji – rodzic czyta dziecku:
– nie oddalamy się od swoich opiekunów;
– nie rozmawiamy z obcymi;
– chronimy głowę przed słońcem – zakładamy kapelusz lub czapkę;
– kąpiemy się w miejscach strzeżonych w obecności dorosłych;
– jeżdżąc na rowerze zakładamy kask, ochraniacze na kolana i łokcie;
– nie zbliżamy się i nie zaczepiamy obcych psów, bez zgody i obecności właściciela;
– w lesie nie rozpalamy ogniska;
– w lesie zbieramy tylko jadalne grzyby;
– gdy nadchodzi burza nie stoimy pod drzewami, udajemy się szybko do domu.
2. Rozmowa rodzica z dzieckiem zainspirowana usłyszanym tekstem.
3. Filmiki dotyczące bezpiecznego zachowania w górach i nad wodą.
Bezpieczeństwo w górach:
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Bezpieczne wakacje nad wodą:
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
WTOREK (23.06.2020)
1.Słuchanie piosenki pt.: ,,Słoneczko późno dzisiaj wstało”
https://youtu.be/ic2Bjr7xsC0
,,Słoneczko późno dzisiaj wstało”
1.Słoneczko późno dzisiaj wstało
i w takim bardzo złym humorze.
I świecić też mu się nie chciało,
bo mówi, że zimno na dworze.
Ref.
Słoneczko nasze rozchmurz buzię,
bo nie do twarzy ci w tej chmurze.
Słoneczko nasze rozchmurz się,
maszerować z tobą będzie lżej.
2. Lecz gdy piosenkę usłyszało,
to się tak bardzo ucieszyło.
Zza wielkiej chmury zaraz wyszło
i nam radośnie zaświeciło.
Ref.
Słoneczko nasze rozchmurz pyska,
bo nie do twarzy ci chmurzyska.
Słoneczko nasze rozchmurz się,
maszerować z tobą będzie lżej.
2.Rozmowa na temat piosenki – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o czym była ta piosenka?
– dlaczego Słoneczko miało zły humor?
– co zrobiło Słoneczko, gdy usłyszało piosenkę?
3.Nauka piosenki – dziecko powtarza za rodzicem kilka razy po linijce tekst piosenki, następnie śpiewa z podkładem muzycznym.
ŚRODA (24.06.2020)
1.,,Wakacje tuż, tuż” – zabawa matematyczna
Dziecko uważnie ogląda obrazek i odpowiada na pytania dotyczące kształtów, ilości i kolorów:
– ile jest wagoników w pociągu?
– jakiego koloru jest, np. pierwszy wagonik?
– ile okien jest w lokomotywie?
– koła lokomotywy to jaka figura geometryczna? Itp.
2. „Czym pojedziemy na wakacje?” – zagadki tekstowe.
-
można wtedy jechać na nim, kiedy kręci się nogami (rower)
-
pod dowództwem kapitana, płynie po morzach i oceanach (statek)
-
Żelazną szosą koła go niosą. Czerwone światło zatrzyma go łatwo (pociąg)
-
nie jest ptakiem, lecz ma skrzydła. Możesz się nim, w podróż wybrać (samolot)
-
pływa po jeziorze, opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią, nie dmucha wiatr! (żaglówka)
-
wiezie tłum podróżnych i wielkie bagaże, wszędzie, gdzie przewodnik jechać mu rozkaże (autokar)
-
czytaj od początku albo wspak, nic nie szkodzi. I tak się nie zmieni nazwa znanej łodzi (kajak)
-
ma wiosła albo żagiel i motor też mieć może .Po rzece może pływać,a także po jeziorze (łódka)
-
odpowiedz proszę, co to takiego, co ma to wszystko, co ja wyliczę: drzwi, okna, sufit, cztery fotele, zderzaki, koła i kierownicę (auto)
CZWARTEK (25.06.2020)
1.Praca plastyczna „Papierowa łódka”– składanie łódki techniką origami.
Co się przyda:
– kartka papieru w dowolnym kolorze;
– dowolne materiały do ozdobienia łódki: kredki, farby, cekiny, papier kolorowy, itp.
2.Wykonanie pracy plastycznej wg. filmiku
https://youtu.be/mF3mUchYAi0
Jeżeli będziecie korzystać z nożyczek zachowajcie ostrożność !!!
3. Ćwiczenia oddechowe z gotową łódką – dziecko dmucha na łódkę leżącą na stole lub pływającą, np. w misce z wodą.
PIĄTEK (27.06.2020)
1.Rozgrzewka do rymowanki – rodzic czyta rymowankę, a dziecko wykonuje ruchy z rymowanki:
Zrób do przodu 4 kroki i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, bo zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok.
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć.
Wkoło obróć się raz-dwa, skacz jak piłka hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki,
Gdy się zmęczysz poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.
2.Ćwiczenia z ręcznikiem
https://youtu.be/HriJ5zXHDJ4
3. Masażyk relaksacyjny,,Malujemy lato” – masażyk relaksacyjny wg. wiersza B. Formy.
Dziecko siada przed rodzicem, a rodzic wykonuje masażyk ( wykonujemy go kilka razy, by dziecko nauczyło się kolejnych etapów). Następnie można zamienić się rolami – rodzic siedzi przed dzieckiem, a dziecko próbuje samo wykonać rodzicowi masażyk.
Świeci słońce – wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,
I pada deszcz – dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,
kapu, kap, kapu, kap – zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy – energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,
Zwiedzić świat, zwiedzić świat – poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w lesie – dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej i prawej dłoni równocześnie,
I kwiaty na łące – rysują kontury i kwiatów,
Powitamy tańcem księżyc – masują plecy rozwartymi dłońmi,
I kochane słońce – wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką – stukają, na przemian, opuszkami palców,
Górskimi szlakami – rysują ścieżkę palcami wskazującymi,
Do kąpieli w słonym morzu – całą dłonią rysują fale,
Wszystkich zapraszamy – delikatnie szczypią.
Witajcie kochane Krasnoludki !!!
Zapraszam Was
do dalszej wspólnej zabawy i nauki !!!
To propozycje aktywności na kolejny tydzień.
Tematyka tygodnia: Zabawy na podwórku
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie mowy czynnej;
-
wdrażanie do uważnego słuchania;
-
rozwijanie myślenia i uwagi;
-
rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5;
-
rozwijanie muzykalności i umiejętności reagowania na określony sygnał muzyczny;
-
rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej;
-
utrwalanie kolorów;
-
rozwijanie sprawności fizycznej.
PONIEDZIAŁEK (15.06.2020)
1.Słuchanie fragmentu wiersza J. Koczanowskiej pt.: ,,Podwórko”.
,,Podwórko”
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
2. Rozmowa na temat wiersza – rodzic zadaje pytania:
– o czym jest wiersz?
– co można robić na podwórku?
– co jest na podwórku, czym można się bawić?
– co daje wspólna zabawa?
3. Zagadki słowne:
-
W piaskownicy jest go mniej niż na każdej plaży.Plażowiczów w skwarny dzień w bose stopy parzy. PIASEK
-
Są na nich huśtawki, ławki i drabinki. Latem się tu bawią chłopcy i dziewczynki. PLAC ZABAW
-
Na czym jeździsz wesoło i kręcisz się w koło? KARUZELA
-
Jest łopatka, jest wiaderko i wilgotny piasek. Co też z tego można zrobić, czy nie wiecie czasem? BABKA Z PIASKU
-
Po drabince na nią wchodzisz i zjeżdżasz do piachu. Chociaż zjeżdżasz bardzo szybko, to nie czujesz strachu? ZJEŻDŻALNIA
4. Próby odpowiedzi na pytanie ,,Dlaczego lubisz bawić się na podwórku?” – rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi.
WTOREK (16.06.2020)
Zabawy muzyczne z poznanymi już wcześniej podkładami:
-
Zabawa ,,Cicho – głośno” .
Przy nagraniu głośnej muzyki dziecko idzie w koło pokoju mocno stąpając całymi stopami, gdy muzyka jest cicha – delikatnie biega na paluszkach.
Nagranie muzyki głośnej i cichej naprzemiennie
https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej
-
Zabawa ,,Szybko – wolno”.
Przy nagraniu szybkiej muzyki dziecko szybko biegnie w miejscu, gdy muzyka jest wolna – maszeruje w miejscu wysoko unosząc kolana.
Muzyka o zmiennym tempie
https://soundcloud.com/user-956760406/1-nagranie-melodii-o-zmiennym
3.Zabawa przy piosence pt.:,,Buty Basi” https://youtu.be/YbCndTmvYBg
ŚRODA (17.06.2020)
1. Zabawa matematyczna połączona z ćwiczeniami graficznymi ,,Koła”
Dzieci znajdują w swoim otoczeniu przedmioty w kształcie koła np. dno doniczki, zegar, talerz, moneta itp. Zadaniem dziecka jest obrysowanie ołówkiem na kartce koła oraz udekorowanie go w wybrany przez siebie sposób.
2. Zabawa matematyczna połączona z ćwiczeniami słuchowymi ,,Ile słyszysz odbić piłki?”
Rodzic staje tyłem do dziecka i odbija piłkę o podłogę (w zakresie 5). Zadaniem dziecka jest podanie liczby usłyszanych odbić piłki.
CZWARTEK (18.06.2020)
1. Praca plastyczna ,,Tęcza”
Co się przyda:
– żółta i biała kartka papieru;
– bibuła w kolorach tęczy;
– nożyczki;
– klej;
– czarny mazak;
– wata.
2.Wykonanie pracy plastycznej wg filmiku. https://youtu.be/l5iPQ3zR91Q
Podczas korzystania z nożyczek zachowajcie ostrożność !
Przypominam !!!
Zbierajcie wszystkie swoje prace plastyczne, a gdy spotkamy się znowu w przedszkolu urządzimy galerię domowych prac !!!
PIĄTEK (19.06.2020)
1. Rozgrzewka ze znaną już piosenką https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ
2. Ćwiczenia z plastikowymi butelkami:
-
W górę i w dół – skłony i wyprosty z butelką, przy skłonie butelka dotyka stóp, przy wyproście unosimy butelkę nad głowę;
-
Wahadło – skłony do boków – butelkę trzymamy w obu rączkach nad głową;
-
Skoki do przodu, do tyłu i w boki – próbujemy skakać przez butelkę, ale tylko pod okiem rodziców!;
-
Toczenie butelki – siad skulny podparty, stopy na butelce – toczenie butelki palcami stóp w przód i w tył, następnie przetaczanie butelki między stopami od lewej do prawej, zwiększając stopniowo odległość.
-
Wdechy i wydechy – wyciszenie organizmu ( ćwiczenie powtórzyć kilka razy) – wdech nosem z jednoczesnym uniesieniem rąk wysoko do góry, wydech ustami z jednoczesnym opuszczeniem.
Witajcie, witajcie !!!
Zapraszam wszystkie Krasnoludki do dalszej,
wspólnej zabawy i nauki.
To propozycje aktywności na kolejny tydzień.
Tematyka tygodnia: Dbajmy o przyrodę
Cele główne proponowanych aktywności:
-
poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie;
-
rozwijanie mowy;
-
rozwijanie umiejętności przeliczania elementów;
-
rozwijanie myślenia i pamięci;
-
rozwijanie muzykalności i poczucia rytmu;
PONIEDZIAŁEK ( 8.06.2020 )
1. Filmik edukacyjny wprowadzający w tematykę tygodnia pt.:,,W kontakcie z naturą”
https://youtu.be/zleExE18fqQ
2. Słuchanie wiersza M. Mojsak pt.: ,,Mały ekolog”.
„Mały ekolog”
Lubię dbać o środowisko,
i wiem o nim prawie wszystko:
gaszę światło w toalecie,
by nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze,
bo to służy atmosferze,
nie marnuję także wody,
by świat zdrowy był i młody.
3. Nauka wiersza ,,Mały ekolog” na pamięć.
Rodzic czyta wiersz po linijce, dziecko powtarza po rodzicu.
WTOREK ( 9.06.2020 )
1. Zabawa matematyczna ,,Który z kolei?”.
Dziecko ogląda obrazek i odpowiada na pytania rodzica:
– ile jest pojemników na śmieci, na obrazku?
– który z kolei jest niebieski pojemnik? ( Przeliczamy zawsze rozpoczynając od lewej strony)
– który z kolei jest zielony pojemnik ?
– który z kolei jest żółty pojemnik?
2. Filmik edukacyjny pt.:,,Ekokultura” . https://youtu.be/6jIaQJIaNCs
3. Zabawa matematyczna „Kolorowe figury ”- manipulowanie figurami geometrycznymi bez konieczności ich nazywania.
Do przeprowadzenia zabawy trzeba dziecku przygotować figury geometryczne (kwadraty, prostokąty, trójkąty, koła), różnej wielkości i kolorów, wycięte z kolorowego papieru. Po skończonej zabawie figury można włożyć do koperty i zostawić na następny raz, gdyż będą nam jeszcze potrzebne.
Dziecko swobodnie bawi się figurami (nie musi ich nazywać). Może układać z nich rytm, lub dowolny obrazek.
ŚRODA (10.06.2020)
1.Słuchanie piosenki pt.: ,,Cały świat jest w naszych rękach”
https://youtu.be/pRNtFXew_VE
,,Cały świat jest w naszych rękach”
1. Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki
Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x2
2. A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło
Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x2
3. Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć
Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x3
2. Rozmowa na temat piosenki – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o czym była piosenka?
– po co są pojemniki na śmieci?
– kto musi dbać o cały świat?
– co to jest recykling?
3. Nauka refrenu piosenki – dziecko powtarza za rodzicem kilka razy po linijce tekst piosenki, następnie śpiewa z podkładem muzycznym.
4.W nagrodę za wspaniałą pracę, możesz zobaczyć filmik pt.:,,Misja ratunkowa”.
Witajcie kochane Krasnoludki !!!
Rozpoczął się nowy tydzień i nowy miesiąc – czerwiec.
Zapraszam Was odwiedzajcie naszą stronę,
gdyż codziennie czekają na Was propozycje zabaw i aktywności!
Dzisiaj – 1 czerwca – jest dzień wyjątkowy
dla wszystkich dzieci na całym świecie.
Jaki to dzień?…oczywiście…
Tak, dzisiaj jest Święto wszystkich Dzieci.
Niechaj Wam pięknie słoneczko świeci.
Niech dzieci cieszą się już od rana,
a każda buzia jest roześmiana !!!
Razem z panią Halinką
życzymy Wam, nasze Kochane Krasnoludki,
dużo uśmiechów na każdy dzień,
radości i miłości od najbliższych.
Tęsknimy za Wami !
Tematyka tygodnia: ,,Święto wszystkich dzieci”
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie mowy;
-
rozwijanie myślenia i pamięci;
-
rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5;
-
rozwijanie umiejętności porównywania liczebności;
-
utrwalanie znajomości kolorów;
-
rozpoznawanie emocji i ich nazywanie:
-
rozwijanie muzykalności i poczucia rytmu;
-
wyrabianie umiejętności poruszania się do muzyki;
-
zachęcanie do wykonania pracy plastycznej;
-
rozwijanie sprawności plastycznej i wyobraźni.
PONIEDZIAŁEK ( 1.06.2020)
1.Słuchanie fragmentu wiersza Janusza Korczaka pt.: ,,Prawa dziecka”.
„Prawa dziecka”
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać!
2.Rozmowa na temat wiersza (rodzic zadaje pytania):
– o czym ma się dowiedzieć każdy na całym świecie?
– co dla dzieci spisali mądrzy ludzie?
– po co mądrzy ludzie spisali prawa dzieci ?
3.Słuchanie piosenki pt.: ,,Prawa dzieci” https://youtu.be/zwS_J432Skc
WTOREK ( 2.06.2020)
1.Zabawa słowna – rodzic czyta początek zdania, dziecko kończy:
-
kiedy jest mi wesoło, to…
-
kiedy jestem zły, to…
-
kiedy jest mi smutno, to…
-
kiedy się boję, to……
2.Emocje – przyjrzyjcie się obrazkom i spróbujcie nazwać kolejne emocje.
Obrazki ,,Kraina emocji” zaczerpnięte z Przedszkouczek.pl
3. Praca plastyczna
Przygotuj:
– kartkę z bloku;
– farby;
– wodę;
– rurkę do napojów;
– kredki.
Wykonanie pracy:
– kroplę rozrobionej z wodą farby umieść na kartce;
– dmuchaj przez rurkę na kroplę farby, by nadać jej ciekawy kształt;
– dorysuj jej rączki, nóżki i usta.
Zrób kilka takich rozdmuchanych kropel, każdą innym kolorem farby i każdej na buzi narysuj inną emocję.
ŚRODA ( 3.06.2020)
1. Zabawa matematyczna ,,Kolorowe balony”
Przygotujcie kilka kolorowych, napompowanych balonów:
– 1 czerwony;
– 2 zielone,
– 2 niebieskie.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
-
ile jest czerwonych balonów?;
-
ile jest zielonych balonów?;
-
a ile jest niebieskich balonów?;
-
ile jest wszystkich balonów razem?;
-
których balonów jest więcej zielonych, czy niebieskich?’
-
spróbuj policzyć ile jest razem balonów niebieskich i czerwonych?, itp.
2.Utrwalenie kolorów https://youtu.be/R_c6oXS6MR4
3.Dowolne tańce i pląsy z balonami do piosenki Majki Jeżowskiej pt.: ,,Wszystkie dzieci nasze są” https://youtu.be/HnssMcCpO70
CZWARTEK (4.05.2020)
1.Słuchanie piosenki Majki Jeżowskiej pt.: ,,Kolorowe dzieci”. https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4
2.,,Dzieci świata” – rozwiązywanie zagadek
Ma kubraczek z futra foki,
Co mu mocno grzeje boki.
Ma czerwony z mrozu nosek,
Bo to mały….( Eskimosek)
Ma czarną skórę ten nasz koleżka,
Wraz z rodzicami w Afryce mieszka ( Afrykańczyk)
Nosi kimono i mieszka na wyspie.
Jak się nazywa, wiedzą dzieci wszystkie. ( Japonka)
Jego znak to orzeł biały, a ojczyzną jego Polska. ( Polak)
Pałeczkami ryż zajada,
legendy o smokach opowiada.
Ma skośne oczy i żółtą skórę.
Jego kraj otoczony jest Wielkim Murem. ( Chińczyk)
Ma czerwoną skórę i chodzi w pióropuszu,
żeby sobie po prostu dodać animuszu. ( Indianin)
3.Ponowne słuchanie piosenki Majki Jeżowskiej pt.: ,,Kolorowe dzieci” i dowolne pląsy podczas jej słuchania. https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4
PIĄTEK ( 5.06.2020)
1. Nauka piosenki na powitanie pt.: ,,Rączki robią klap, klap, klap”. Powtórzcie ją kilka razy. https://youtu.be/qhvS9qq8_g8
-
Ćwiczenia ruchowe:
-
,,Lekko jak mrówki, ciężko jak słonie” – na hasło: ,,lekko jak mrówki” – dziecko porusza się delikatnie na paluszkach, ; na hasło:,, ciężko jak słonie” – dziecko porusza się ciężko, całą stopą;
-
,,Wesoły dzień” – marsz po pokoju powoli ze smutnymi minami. Na hasło rodzica: ,,Wesoły dzień!” , dziecko radośnie podskakuje na prawej i lewej nodze;
-
„Przeprawa przez rzekę”– ( dwie skakanki lub dwa kawałki sznurka należy ułożyć równoległe, tworząc linie w odległości 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki). Dziecko przeskakujcie przez rzekę, starając się nie nadepnąć na skakankę czy sznurek;
-
,,Lusterko – dziecko wykonuje jakąś śmieszną pozę, a rodzic musi wykonać dokładnie to co dziecko;
-
Wdechy i wydechy – wyciszenie organizmu ( ćwiczenie powtórzyć kilka razy) – wdech nosem z jednoczesnym uniesieniem rąk wysoko do góry, wydech ustami z jednoczesnym opuszczeniem rąk.
Witajcie kochane Krasnoludki !!!
Zapraszam Was serdecznie
do dalszej wspólnej zabawy i nauki !!!
To propozycje aktywności na kolejny tydzień.
Tematyka tygodnia: Moja rodzina
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie mowy;
-
rozwijanie uwagi podczas słuchania;
-
wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie;
-
kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie oraz ról poszczególnych jej członków;
-
rozwijanie pamięci;
-
rozwijanie umiejętności orientowania się w rysunku twarzy;
-
rozwijanie muzykalności i umiejętności śpiewu;
-
rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni plastycznej;
-
rozwijanie sprawności fizycznej;
-
zachęcanie do wykonywania ćwiczeń ruchowych do muzyki.
PONIEDZIAŁEK ( 25.05.2020 )
1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. :,, Moja rodzina”.
„ Moja rodzina”
Piękny uśmiech, dobre serce,
Wszystko umie zrobić sama
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama.
Zawsze chętnie mi pomagasz
Kiedy jesteś obok, tato.
Z tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham ciebie właśnie za to!
Dom to miejsce wyjątkowe
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
Czyli mama, ja i tata.
2. Rozmowa na temat wiersza – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o kim była mowa w wierszu?
– kto ma ,,piękny uśmiech, dobre serce?
– z kim możesz czuć się zawsze bezpiecznie?
– jaka jest rodzina?
– wymień osoby, które występują w wierszu?
3. Zabawa paluszkowa do wierszyka pt.:„Rodzinka” – spróbujcie nauczyć się prostego wierszyka o rodzinie wykorzystując palce dłoni:
Ten pierwszy to Dziadziuś, ( pokazujemy kciuk)
tuż obok Babunia. ( pokazujemy palec wskazujący)
Największy to Tatuś, ( pokazujemy palec środkowy)
a przy nim mamunia. ( pokazujemy palec serdeczny)
A to ja dziecina mała, ( pokazujemy palec mały)
a to jest rodzinka, moja rączka cała. ( pokazujemy wszystkie paluszki – zginamy je i prostujemy rytmicznie).
WTOREK ( 26.05.2020 )
DZIEŃ MAMY
Kochane Krasnoludki, dzisiaj jest wspaniały dzień
Święto Waszych Mam.
To Święto przypada zawsze 26 maja, zapamiętajcie!!!
W ubiegłym tygodniu przygotowywaliśmy się właśnie na ten dzień.
Nie możemy spotkać się w przedszkolu
na super imprezie dla Waszych Mam,
dlatego dzisiaj wręczcie swojej Mamie tą laurkę,
którą robiliście w czwartek, w ubiegłym tygodniu
powiedzcie wierszyk i zaśpiewajcie piosenkę,
których również nauczyliście się w zeszłym tygodniu.
Trzymam za was kciuki!!!
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
Korzystając z okazji, również ja i pani Halinka
serdecznie pozdrawiamy
wszystkie mamy naszych Krasnoludków
i życzymy Wam:
zdrowia, radości ze swoich pociech
i spełnienia najskrytszych marzeń!
UWAGA, UWAGA – super zadania do wykonania !!!
-
posprzątajcie wszystkie zabawki w swoim pokoju;
-
powiedzcie mamie na uszko: ,,KOCHAM CIĘ”;
-
przytulcie się mocno do mamy i posłuchajcie jak bije Jej serduszko – spróbujcie odtworzyć ten rytm klaszcząc w dłonie.
ŚRODA (27.05.2020)
1. Zagadki słowne:
-
mama i tata to twoi… (rodzice)
-
problem to niezwykle łatwy: kim jest dla ciebie tata twojego taty? (dziadek)
-
jak nazywamy mamę twojego taty? (babcia)
-
zagadka to trudna – ale my odpowiedź znany – kim jest dla ciebie mama (tata) twojej mamy? (babcia, dziadek)
2. „Rysunek pod dyktando” – zabawa matematyczna wg koncepcji E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.
Rodzic siedzi przy stole, przed nim leży kartka z bloku rysunkowego i kredki. Zwraca się do dziecka: Narysuję Ciebie. Opowiadaj, jaki jesteś, a ja będę rysować… Dziecko nazywa i pokazuje włosy, nos, oczy, uszy itd. Rodzic rysuje. Teraz następuje zmiana ról. Dziecko siedzi przy stoliku i rysuje, a Rodzic opowiada jak wygląda: pokazuje swoją głowę, włosy, oczy, nos, usta, uszy itd. nazywa wszystkie części ciała. Rodzicu, ważne jest docenienie wysiłku dziecka.
3. „W mojej rodzinie” – masażyk relaksacyjny.
Dziecko siada przed rodzicem, a rodzic wykonuje masażyk ( wykonujemy go kilka razy, by dziecko nauczyło się kolejnych etapów). Następnie można zamienić się rolami – rodzic siedzi przed dzieckiem, a dziecko próbuje samo wykonać rodzicowi masażyk.
W mojej rodzinie każdy chodzi inaczej:
Tata tupie,
uderzamy delikatnie otwartą dłonią o plecy dziecka
Mama stuka.
stukamy palcami wskazującymi w różne miejsca na plecach dziecka
Brat biega,
szybko poruszamy po plecach dwoma palcami – środkowym i wskazującym
A siostra skacze.
wykonujemy delikatne naprzemienne uderzenia raz jedną, a raz drugą dłonią zaciśniętą w pięść
Babcia z dziadkiem chodzą tak…
delikatnie dotykamy linii kręgosłupa opuszkami palców wskazujących od dołu do góry
A Ty chodzisz jak?
poruszamy palcami w dowolny sposób po całych plecach.
CZWARTEK (28.05.2020)
1. Praca plastyczna pt.: ,,Rodzinka”.
Przygotujcie:
– kartkę;
– kredki;
– nożyczki;
– klej;
– kolorowy papie;
– dowolne ozdoby.
Wykonanie pracy:
-
odrysujcie dokładnie na środku kartki swoją rączkę – każdy paluszek to członek rodziny;
-
narysujcie każdemu paluszkowi oczy, uszy, nos, włosy;
-
poproście rodziców, by pomogli Wam zagiąć kartkę – z góry, z boków, na dole, z każdej strony po 2 centymetry, tak, by powstała ramka;
-
ozdóbcie powstałą ramkę według własnego pomysłu papierem kolorowym i ozdobami.
Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas korzystania z nożyczek !!!
2. Do wykonania pracy plastycznej może dodatkowo zachęci Was piosenka o rodzinie. https://youtu.be/9CAEhPUDlA4
PIĄTEK (29.05.2020)
1. Ćwiczenia do piosenki pt.:,,Boogie woogie” https://youtu.be/sXqaZUp2N-w
-
Do przodu prawą rękę daj
do tyłu prawą rękę daj
do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
2. Do przodu lewą rękę daj
do tyłu lewą rękę daj
do przodu lewą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
3. Do przodu prawą nogę daj
do tyłu prawą nogę daj
do przodu prawą nogę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
4. Do przodu lewą nogę daj
do tyłu lewą nogę daj
do przodu lewą nogę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
2. „W mojej rodzinie” – wykonujemy poznany w środę masażyk relaksacyjny.
W mojej rodzinie każdy chodzi inaczej:
Tata tupie,
uderzamy delikatnie otwartą dłonią o plecy dziecka
Mama stuka.
stukamy palcami wskazującymi w różne miejsca na plecach dziecka
Brat biega,
szybko poruszamy po plecach dwoma palcami – środkowym i wskazującym
A siostra skacze.
wykonujemy delikatne naprzemienne uderzenia raz jedną, a raz drugą dłonią zaciśniętą w pięść
Babcia z dziadkiem chodzą tak…
delikatnie dotykamy linii kręgosłupa opuszkami palców wskazujących od dołu do góry
A Ty chodzisz jak?
poruszamy palcami w dowolny sposób po całych plecach.
3. Wyciszenie organizmu – wdechy i wydechy ( ćwiczenie powtarzamy kilka razy) – wdech nosem z jednoczesnym uniesieniem rąk wysoko do góry, wydech ustami z jednoczesnym opuszczeniem rąk.
Witajcie Krasnoludki !!!
Zbliża się Dzień Mamy i chciałabym, byśmy w tym tygodniu
przygotowali się do tego wspaniałego dnia.
Serdecznie zapraszam do wspólnej zabawy i nauki !!!
To propozycje aktywności na kolejny tydzień.
Tematyka tygodnia: Moja kochana mama
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie mowy;
-
rozwijanie pamięci;
-
rozwijanie umiejętności liczenia;
-
rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i kontynuowania go;
-
rozwijanie muzykalności i umiejętności śpiewu;
-
rozwijanie sprawności manualnych;
-
rozwijanie sprawności fizycznej;
-
zachęcanie do wykonywania wspólnych ćwiczeń ruchowych.
PONIEDZIAŁEK ( 18.05.2020 )
1.Słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego pt.: ,,Bukiecik dla mamy”
Rodzic (tym razem najlepiej tata) czyta dziecku dwa razy wiersz, a dziecko bardzo uważnie słucha.
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
2. Rozmowa na temat wiersza – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o kim była mowa w wierszu?
– jakiego koloru jest słońce?
– gdzie usiadł w wierszu barwny motyl?
– w co układa białe chmurki wiatr?
– kto śpiewa na klonie?
– co pachnie w wazonie?
3.Nauka wiersza na pamięć.
Rodzic (najlepiej tata) mówi kolejne linijki wiersza, a dziecko powtarza i zapamiętuje wiersz. Wiersz trzeba powtarzać codziennie, by do przyszłego wtorku dziecko nauczyło się go na pamięć i mogło powiedzieć mamie.
WTOREK ( 19.05.2020 )
1.Zabawa matematyczna ,,Serduszka dla mamy”.
Do przeprowadzenia zabawy trzeba przygotować: 3 duże serduszka i 4 małe. Można je wyciąć z czerwonego brystolu, albo z dowolnego papieru i 7 takich samych klocków, lub 7 zakrętek z butelek po napojach. (Serduszek można też teraz wyciąć więcej – przydadzą się do następnej zabawy)
-
przeliczanie elementów
Rodzic rozkłada przed dzieckiem przygotowane serduszka (3 duże serduszka i 4 małe) i mówi:
– zabierz tylko duże serduszka i połóż je z prawej strony;
– zabierz małe serduszka i połóż je z lewej strony;
– policz ile jest dużych serduszek;
– połóż pod dużymi serduszkami tyle klocków (zakrętek) ile jest serduszek;
– policz teraz ile jest małych serduszek;
– połóż pod małymi serduszkami tyle klocków (zakrętek) ile jest serduszek;
– spróbuj policzyć ile jest wszystkich serduszek razem.
-
porównywanie liczebności.
Rodzic pyta dziecko:
– czy małych i dużych serduszek jest tyle samo?
Rodzic zachęca dziecko, by obok każdego dużego serduszka położyło małe sprawdziło, czy wszystkim dużym starczyło małych serduszek.
– których serduszek jest więcej małych, czy dużych?
– o ile jest więcej małych serduszek?
– o ile mniej jest dużych serduszek od małych?
2. Zabawa matematyczna „Sercowy rytm? ”
Rodzic układa przed dzieckiem wcześniej przygotowane serduszka w rytm : ( duże serce, małe serce, duże serce) i prosi, by dziecko kontynuowało rytm.
Uwaga !!! Utrwalamy wiersz, by nauczyć się go do Dnia Mamy!!!
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
ŚRODA (20.05.2020)
1.Słuchanie piosenki pt.: ,,Jesteś mamo skarbem mym” z płyty ,,Śpiewające Brzdące”
https://youtu.be/RvHfN-4Va4g
2.Rozmowa na temat piosenki – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o kim była ta piosenka?
– kto mówi – witaj kochanie – kiedy mija noc i dzień nastaje?
– jak myślisz, czy melodia piosenki była szybka, czy wolna?
– podobała ci się ta piosenka?
– chcesz się jej nauczyć dla mamy?
Nauka piosenki – dziecko powtarza za rodzicem kilka razy po linijce tekst piosenki, następnie śpiewa z podkładem muzycznym.
Piosenkę również trzeba powtarzać codziennie, by dobrze jej się nauczyć na przyszły wtorek!
,,Jesteś mamo skarbem mym”
1.Kiedy mija noc i dzień nastaje, zawsze mówisz mi – witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe, niech w nie wpadną słowa te,
które teraz Tobie ja podarować właśnie chcę.
Ref. Jesteś mamo skarbem mym.
Kocham Ciecie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam.
Wszystko Tobie jednej dam.
2. Kiedy mija dzień i noc nastaje, mówisz – miłych snów moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe, niech w nie wpadną słowa te,
które teraz Tobie ja podarować właśnie chcę.
Ref. x2
Uwaga !!! Utrwalamy wiersz, by nauczyć się go do Dnia Mamy!!!
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
CZWARTEK (21.05.2020)
1.Praca plastyczna ,,Laurka dla mamy””
Tym razem znowu prosimy o pomoc podczas zajęcia kochanych tatusiów, a nie mamy!
Co się przyda:
– kolorowy brystol;
– papiery ozdobne – jeśli są w domu, ale można użyć kolorowego papieru;
– klej;
– ołówek;
– nożyczki. Podczas wycinania należy zachować szczególną ostrożność !!!
2. Wykonanie pracy plastycznej wg. filmiku. https://youtu.be/eRuNvSjjaGc
Gotową laurkę schowaj i na razie nie pokazuj mamie. Laurka przyda się dopiero w przyszły wtorek, w Dzień Mamy!
Uwaga !!! Utrwalamy wiersz i piosenkę, by nauczyć się ich do Dnia Mamy!!!
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
Piosenka: https://youtu.be/RvHfN-4Va4g
PIĄTEK (22.05.2020)
1.Rozgrzewka ze znaną już piosenką https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ
2.Ćwiczenia dziecko z mamą.
Co się przyda:
– piłka;
– chustka lub sznurek, albo szarfa – jeśli macie w domu.
-
Wspólne przysiady – dziecko i mama stają tyłem do siebie, łapią się pod rączkę i robią wspólny przysiady;
-
Na słoneczko i wiaterek – dziecko i mama kładą się naprzeciwko siebie w taki sposób, by kolana były zgięte, a stopy stykały się i wspólnie robią rowerek;
-
Toczenie piłki – dziecko i mama siadają naprzeciwko siebie z szeroko rozłożonymi nogami i toczą na przemian do siebie piłkę ;
-
Kto silniejszy? – w takiej samej pozycji jak przy poprzednim ćwiczeniu, dziecko i mama trzymają chustkę, sznurek lub szarfę i przeciągają się – kto silniejszy;
-
Wdechy i wydechy – wyciszenie organizmu ( ćwiczenie trzeba powtórzyć kilka razy) – wdech nosem z jednoczesnym uniesieniem rąk wysoko do góry, wydech ustami z jednoczesnym opuszczeniem rąk.
Uwaga !!! Utrwalamy wiersz i piosenkę, by nauczyć się ich do Dnia Mamy!!!
,,Bukiecik dla mamy”
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
Piosenka: https://youtu.be/RvHfN-4Va4g
Witajcie Krasnoludki !!!
Zapraszam Was serdecznie do wspólnej zabawy i nauki.
Tematyka tygodnia: ,,Muzyka jest wszędzie”
Cele główne proponowanych aktywności:
-
rozwijanie muzykalności;
-
rozwijanie mowy;
-
wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyki;
-
rozwijanie myślenia i pamięci;
-
rozwijanie muzykalności i poczucia rytmu;
-
zachęcanie do wykonania pracy technicznej;
-
rozwijanie sprawności plastycznej, wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
PONIEDZIAŁEK (11.05.2020)
1.Posłuchanie piosenki pt.: ,,Trzech muzyków z kontrabasem”
https://youtu.be/Hhs1nJDeafU
-
Rozmowa na temat piosenki (rodzic zadaje pytania):
– o czym była piosenka?
– ilu muzyków grało na instrumentach?
– na jakich instrumentach grali muzycy?
– gdzie muzycy dawali koncert?
– kto przyleciał na koncert? – co zrobili muzycy, gdy się zmęczyli?
-
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Dzieci za rodzicem naśladują dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta:
-
dzwoneczek – dzyń, dzyń,dzyń…
-
odbijanie piłki – pac, pac, pac…
-
biegnące konie – klap, klap, klap…
-
szczekanie psa – hau, hau, hau…, itp….
WTOREK (12.05.2020)
Zabawy z muzyczne:
1.Zabawa ,,Cicho – głośno” .
Przy nagraniu głośnej muzyki dzieci rytmicznie klaszczą w dłonie, a przy cichej – machają rękami nad głową.
Nagranie muzyki głośnej i cichej naprzemiennie
https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej
-
Zabawa ,,Szybko – wolno”.
Tym razem, gdy jest wolna muzyka dziecko idzie w koło wysoko unosząc kolana, gdy muzyka jest szybka – podskakuje.
Muzyka o zmiennym tempie
https://soundcloud.com/user-956760406/1-nagranie-melodii-o-zmiennym
-
Zabawa ,,Słuchaj uważnie”
Przy nagraniu muzyki w niskim rejestrze dzieci chodzą wokół pokoju, lub dywanu mocno stąpając całą stopą. Przy następnym rejestrze, dzieci idą normalnym krokiem, a przy wysokim rejestrze – biegają w rytm muzyki delikatnie na paluszkach. Całość powtarza się kilkukrotnie więc trzeba dobrze słuchać muzyki!
Muzyka w trzech rejestrach
https://soundcloud.com/user-956760406/6-nagranie-muzyki-w-r-nych
ŚRODA (13.05.2020)
1.Zabawa ,,Kuchenne muzykowanie”.
Co się przyda:
– dowolne garnki, pokrywki od garnków i inne akcesoria kuchenne.
Dowolne granie na przygotowanych garnkach i akcesoriach kuchennych do piosenki pt.: ,,Trzech muzykantów z kontrabasem”.
-
Przypomnienie i utrwaleni piosenki pt.:,,My jesteśmy żabki”
https://youtu.be/bSvnVcfC3-s
CZWARTEK (14.05.2020)
-
Wykonanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki.
Co się przyda:
– pojemnik po jogurcie; – kolorowa taśma izolacyjna – kasza lub ryż do wypełnienia.
Sposób wykonania:
-
Pojemnik po jogurcie myjemy i czekamy aż wyschnie.
-
Gotowy pojemnik wypełniamy kaszą lub ryżem.
-
Dokładnie zakręcamy pojemniczek i zaklejamy taśmą, by zawartość nie wysypała się.
-
Powstałą grzechotkę ozdabiamy wg. własnego pomysłu.
-
Zabawa rytmiczna ,,Zagraj to co ja”
Rodzic wystukuje proste rytmy, np. dwiema drewnianymi łyżkami, a dziecko powtarza rytm wykorzystując zrobioną wcześniej grzechotkę.
PIĄTEK (15.05.2020)
1.Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Muzyczne figurki”
Przy nagraniu muzyki dzieci swobodnie biegają po pokoju.
Rodzic wyłącza muzykę – robi pauzę, a dziecko przybiera ciekawą pozę, nie ruszając się przez chwilę.
https://soundcloud.com/user-956760406/3-nagranie-muzyki-tanecznej
-
Malowanie nastroju słuchanego fragmentu muzyki poważnej.
Co się przyda:
– kartka papieru;
– farby plakatowe;
– pędzelek;
– kubeczek z wodą.
Wykonanie pracy plastycznej – słuchając muzyki dziecko maluje nastrój utworu.
Witajcie Krasnoludki !!!
Serdecznie zapraszam
do wspólnej zabawy i nauki.
To propozycje aktywności na kolejny tydzień.
Tęsknię za Wami !!!
Tematyka tygodnia: WIOSENNA ŁĄKA
Cele główne proponowanych aktywności:
-
poszerzanie wiedzy przyrodniczej;
-
rozwijanie mowy;
-
rozwijanie umiejętności przeliczania elementów i liczenia na paluszkach;
-
rozwijanie myślenia i pamięci;
-
rozwijanie muzykalności i poczucia rytmu;
-
rozwijanie sprawności manualnej;
-
zachęcanie do wykonywania wspólnych ćwiczeń ruchowych.
PONIEDZIAŁEK ( 4.05.2020 )
1.Słuchanie wiersza E.Stadtmuller pt.: ,,Zielone żabki”
Rodzic czyta dziecku wiersz, a dziecko, gdy usłyszy słowo: ,,zielone, zielonym, zieloną…i inne słowa związane z kolorem zielonym – klaszcze.
,,Zielone żabki”
Zielone żabki nad zielonym stawem
urządziły sobie zieloną zabawę.
W zielone się listki ślicznie wystroiły
i w zielonej trawie walczyka tańczyły.
A kiedy pod wieczór już były zmęczone,
to z pasikonikiem zagrały w zielone.
2.Rozmowa na temat wiersza – rodzic pyta, dziecko odpowiada:
– o jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
– w jakim kolorze były żabki?
– gdzie żabki przebywały?
– co urządziły sobie żabki?
– w co się żabki wystroiły?
– co żabki zrobiły, gdy były zmęczone?
3.Zabawa ruchowa ,,Skacząca żabka” – rodzic klaszcze w dłonie (na przykład 3 razy), a dziecko musi policzyć ze słuchu ile razy rodzic klasnął (może liczyć klaśnięcia na paluszkach) i tyle razy musi wykonać żabi skok.
WTOREK ( 5.05.2020 )
1. Zabawa matematyczna ,,Wesołe owady”- przeliczanie elementów, liczenie na paluszkach.
Dziecko ogląda obrazek i odpowiada na pytania:
– ile owadów jest na obrazku? ( Policz je na paluszkach)
– ile jest owadów na samym dole obrazka? ( Policz je na paluszkach)
– ile owadów jest na górze obrazka? ( Policz je na paluszkach)
– gdzie jest więcej wesołych owadów – na dole, czy na górze obrazka?
https://comps.canstockphoto.pl/owad-rysunek-wektory-eps_csp9290538.jpg
2. Zabawa matematyczna „Gdzie są owady? ”- stosowanie określeń : ,,nad, pod, obok”.
W oparciu o powyższy obrazek rodzic zadaje pytania np.:
– pod jakim owadem jest biedronka? – jaki owad jest nad motylkiem? – i tym podobne…
3.Super zadanie do wykonania – podczas najbliższego pobytu na dworze spróbuj zaobserwować dowolne owady w ich naturalnym środowisku. Jeśli masz w domu lupę, użyj jej w swoich obserwacjach, a przekonasz się, że owady widziane przez lupę wyglądają zupełnie inaczej.
ŚRODA (6.05.2020)
1.Słuchanie piosenki pt.: ,,My jesteśmy żabki” z płyty ,,Śpiewające Brzdące”
https://youtu.be/bSvnVcfC3-s
2.Nauka piosenki – dziecko powtarza za rodzicem kilka razy po linijce tekst piosenki, następnie śpiewa z podkładem muzycznym.
,,My jesteśmy żabki”
1.My jesteśmy żabki, mamy cztery łapki.
(Dz. pokazuje na siebie, podnosi nóżki i rączki)
Skaczemy po trawie, bocian nas nie złapie.
(Dz. skacze w miejscu, kiwa paluszkiem)
Ref. Hop, hop, hop, skaczą żabki w bok
(Dz. 3 razy skacze w miejscu, 1 raz w bok)
Hop,hop,hop, skaczą żabki w przód.
( – // – , 1 raz w przód)
Hop, hop, hop, skaczą żabki w tył.
( – // – , 1 raz w tył),
Hop, hop, hop, skaczą ile sił.
(Dz. skacze 6 razy w miejscu)
2.My jesteśmy żabki, po to mamy łapki,
( Dz. skacze w miejscu, pokazuje rączki)
by popływać w stawie i skakać po trawie.
(Dz. pokazuje jak pływa żabka i 3 razy skacze
Ref. x3
3. Zabawa ruchowa do piosenki – opis przy tekście piosenki.
CZWARTEK (7.05.2020)
1. Praca plastyczna ,,Motyle malowane gąbką”
Co się przyda:
– biała kartka papieru;
– farby plakatowe;
– gąbka do zmywania;
– gumka recepturka;
– brązowa kredka.
2.Wykonanie pracy plastycznej wg. filmiku. https://youtu.be/wuIXb58fQBA
Zbieraj wszystkie swoje prace plastyczne, a gdy spotkamy się znowu w przedszkolu urządzimy galerię domowych prac !!!
PIĄTEK (8.08.2020)
1. Rozgrzewka z piosenką https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ
2. Ćwiczenia z chustkami wspólnie z rodzicem
Co się przyda:
– po dwie dowolne chustki dla dziecka i rodzica;
– kawałek sznurka lub brzeg dywanu – jeśli macie w domu dywan.
-
Lekko jak motyle – poruszanie się delikatnie na paluszkach, wykonywanie jednocześnie płynnych wymachów chustkami, jakby motyl skrzydłami;
-
Spacerek – poruszanie się stopa za stopą po sznurku lub po obwodzie dywanu z szeroko rozstawionymi ramionami – chustki pomagają utrzymać równowagę;
-
Żabie skoki – podrzuty zwiniętymi chustami i wysokie skoki żabek po chusty;
-
Lusterko – rodzic wykonuje jakąś śmieszną pozę z chustkami, a dziecko musi wykonać dokładnie to co rodzic;
-
Wdechy i wydechy – wyciszenie organizmu ( ćwiczenie powtórzyć kilka razy) – wdech nosem z jednoczesnym uniesieniem chustek wysoko do góry, wydech ustami z jednoczesnym opuszczeniem chustek.
Witajcie moje kochane Krasnoludki!
Bardzo za Wami tęsknię!!!
Niestety nie możemy spotkać się jeszcze przez jakiś czas w przedszkolu.
Codziennie jednak, specjalnie dla Was,
będę przygotowywać propozycje różnego rodzaju aktywności.
Serdecznie zapraszam więc Was do wspólnej zabawy i nauki!!!
Tematyka tygodnia: ,,POLSKA MOJA OJCZYZNA”
PONIEDZIAŁEK ( 27. 04 2020 )
Witajcie, witajcie!!!
Cele główne dzisiejszych propozycji:
-
kształtowanie poczucia przynależności narodowej;
-
rozwijanie pamięci;
-
rozwijanie pojemności płuc.
Zobaczcie, proszę kochani, filmik edukacyjny
pt.: ,,Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały”, który doskonale wprowadzi Was w tematykę tygodnia.
Podobał Wam się ten filmik? Pamiętacie o czym był?
Mówił o tym, że jesteśmy Polakami, że żyjemy w Polsce i mówił też o symbolach narodowych: polskim godle, fladze i hymnie .
Pamiętacie może wierszyk pt.: ,,Polak mały”, który uczyliśmy się wspólnie w przedszkolu, a o którym też była mowa w filmiku?
Przypomnijcie go sobie i powiedzcie go wolno i wyraźnie swoim rodzicom.
Wiersz ,, Katechizm polskiego dziecka” Władysław Bełza ( fragment )
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Czym twa ziemia?
– Mą ojczyzną
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę!
Wspaniale!!!
Jeśli macie jeszcze ochotę, proponuję na koniec zabawę oddechową ,,Fruwające wstążeczki”.
Przygotujcie dwie wstążeczki: jedną białą, a drugą czerwoną. Poproście mamusię , by dała Wam takie wstążeczki. Jeśli nie macie w domu wstążeczek, mogą być również dwa paski bibuły, ale koniecznie w takich kolorach – białym i czerwonym. Dlaczego akurat w takich kolorach? …. dowiecie się jutro. A teraz wstążeczki złapcie prawą rączką ( mama sprawdza, czy dobrze ) i podnieście na wysokość ust. Następnie raz mocno, raz delikatnie dmuchajcie na wstążeczki, tak by fruwały w wydychanym przez Was powietrzu. Miłej zabawy!
To już wszystko na dzisiaj.
DO JUTRA !!!
———————————–
WTOREK ( 28.04.2020 )
Witam, witam wszystkie Krasnoludki!!!
Cele główne dzisiejszych propozycji:
-
kształtowanie poczucia przynależności narodowej;
-
rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczych;
-
rozwijanie pamięci.
Wczoraj podczas zabawy ,,Fruwające wstążeczki” wspominałam o tym, że dzisiaj wyjaśnię dlaczego wstążeczki musiały być akurat w kolorze białym i czerwonym. Jeśli pamiętacie wczorajszy filmik, z pewnością wiecie dlaczego. Oczywiście!!! Biały i czerwony, to kolory flagi Polski. Każdy kraj ma swoją flagę.
POLSKA to nasz kraj, nasza ojczyzna. My jesteśmy Polakami i mówimy po polsku.
Flaga Polski jest biało – czerwona.
https://images.app.goo.gl/LCmRkyy6GPshwqPi9
Posłuchaj wiersz o fladze i naszych barwach ojczystych. Spróbuj nauczyć się tego wiersza na pamięć.
Wiersz „Flaga „ Cz. Janczarski ( fragment )
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste…
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
DO JUTRA!!!
———————————–
ŚRODA (29.04 2020 )
Witajcie Krasnoludki!!!
Cele główne dzisiejszych propozycji:
-
utrwalanie znajomości barw ojczystego kraju;
-
rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczych.
Pamiętacie wiersz o fladze Polski? Pamiętacie jakie kolory są na fladze Polski?
Dzisiaj zapraszam Was do zrobienia pracy plastycznej pt.: ,,Flaga Polski”. Wykonajcie ją dowolną techniką – możecie ją pokolorować, pomalować farbami, a może wykleić plasteliną lub bibułą. Zachęcam do pracy!!! Pamiętajcie jednak, że kolor biały na naszej fladze jest na górze, a czerwony na dole!!! Nie pomylcie się!
https://images.app.goo.gl/fhMu1cQoEsxTgyvK7
Możecie zrobić zdjęcie Waszych prac i mi je przesłać. Zawsze chętnie oglądam przesyłane przez Was zdjęcia i filmiki, jest mi wtedy bardzo, bardzo miło. Pozdrawiam Was cieplutko!!!
DO JUTRA !
———————————–
CZWARTEK ( 30. 04. 2020)
Witajcie kochani, dzisiaj już czwartek,
kolejny dzień tygodnia.
Cele główne dzisiejszych propozycji:
-
rozwijanie muzykalności;
-
zapoznanie z hymnem narodowym.
Spróbuj powtórzyć wszystkie dni tygodnia po kolei i policzyć je na paluszkach….
poniedziałek,
wtorek,
środa,
czwartek,
piątek,
sobota,
niedziela
Wspaniale!!! A ile naliczyliście paluszków? Brawo…. siedem!
Pamiętacie może filmik, który oglądaliśmy w poniedziałek?
W tym filmiku było także o hymnie Polski.
Czy pamiętacie kiedy i w jakich sytuacjach śpiewa się hymn i jak się należy wtedy zachować? Jeśli nie, to przypomnę Wam kochani…
Hymn Polski , czyli Mazurek Dąbrowskiego, to wyjątkowa, oficjalna pieśń, którą wykonuje się podczas ważnych uroczystości państwowych albo wydarzeń sportowych, na przykład na rozpoczęcie meczów. Śpiewając hymn zawsze musimy stać na baczność!
A więc…. do hymnu! Posłuchaj hymnu Polski i spróbuj nauczyć się go śpiewać.
https://youtu.be/AJsWz9SlpfA
Jeśli macie ochotę jeszcze trochę pośpiewać, to możecie zaśpiewać piosenkę, której uczyliśmy się wspólnie w przedszkolu – ,,Polska biało – czerwoni”.
DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK !!!
GRUPA 3 LATKÓW
ROK SZKOLNY 2018/2019
Wychowawca: mgr Danuta Pasieka
Nauczyciel wspomagający: mgr Urszula Czech
Pomoc nauczyciela: Felicja Koza
8.03.2019r. maluszki wybrały się do Pracowni Krawiectwa Artystycznego Madelaine.
Wycieczka Krasnoludków do lecznicy zwierząt.
1.03.2019r. mieliśmy zajęcia z doświadczeniami: malowanie na mleku – kolorowe planety.
Robimy mydełka 05.03.2019r.
Międzynarodowy Dzień Puzzli 29.01.2019r.
Dnia 22 stycznia Krasnoludki ugościły swoje babcie oraz dziadków na uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, aby w szczególny sposób okazać swoim bliskim szacunek oraz podziękować za miłość, cierpliwość i zrozumienie. Przedszkolaki z ogromnym zaangażowaniem recytowały wierszyki, tańczyły, śpiewały piosenki oraz wręczyły pamiątkowe prezenty. Występ dzieci wywołał u dziadków ogromną radość oraz wzruszenie. Nie zabrakło wspólnego słodkiego poczęstunku przygotowanego przez rodziców za co bardzo DZIĘKUJEMY.
Zimowe szaleństwo !
Folia bąbelkowa to taki fantastyczny wynalazek za którym przepadają zarówno dzieci, jak i dorośli. Jest to doskonały sposób na dostarczenie dzieciom radości i świetnej zabawy.
Aktywność fizyczna to najlepsza forma zabawy.
„Nasza choinka”
Wizyta Świętego Mikołaja.
W październiku KRASNOLUDKI zabrały się za zrobienie kompotów. Na samym początku pokroiły owoce na kawałki, następnie wszystkie składniki zostały wrzucone do słoików i zalane wodą z cukrem. Panie kucharki zagotowały nam słoiki i teraz już nasze kompoty czekają na………………………. Specjalną okazję, która będzie niespodzianką.
Podczas realizowania tematyki poświęconej darom jesiennego sadu i ogrodu, dzieci miały możliwość zrobić własny sok bez dodatku cukru i konserwantów. Degustacja była udana, bezpieczeństwo zapewnione i dużo radości z wykonanej pracy.
ROK SZKOLNY 2017/2018
Wychowawca – mgr Barbara Maj
Nauczyciel wspomagający – mgr Patrycja Przybyło
Woźna – Sylwia Sitek
Dzisiaj 17 maja świętowaliśmy urodziny Patryka. Życzymy wszystkiego najlepszego.
Proszę tylko spojrzeć ile radości przynosi dzieciom zabawa na naszym nowym placu przedszkolnym.
Dzisiaj 27.03.2018r. w naszym przedszkolu odbyło się uroczyste śniadanie wielkanocne. Po części artystycznej i śniadanku dzieci w swoich salach znalazły niespodzianki, które zostawił dla nich zajączek.
W naszym przedszkolu jak co roku 21 marca świętowaliśmy pierwszy dzień wiosny. Z tej okazji wszystkie przedszkolaki były ubrane na zielono. W tym dniu pożegnaliśmy zimę. Śpiewaliśmy piosenki związane z wiosną, nie zabrakło także konkurencji. Dzieci miały również możliwość wykazać się kreatywnością malując farbami na folii. Na zakończenie dnia każde dziecko otrzymało zielony balon do domu, który będzie przypominał o nadejściu wiosny.
Dzisiaj 18.01.2018r. był bardzo ważnym dniem dla naszych maluszków, ponieważ do naszego przedszkola zostały zaproszone babcie i dziadkowie z okazji zbliżającego się święta „Babci i Dziadka”. Dziękujemy wszystkim babciom i dziadkom, którzy przybyli na występ swoich wnucząt. Nasi goście mieli okazję wysłuchać wierszyków i życzeń składanych przez dzieci, a także obejrzeć jak tańczą i śpiewają. Na pamiątkę otrzymali laurki z odbitymi rączkami dzieci i życzeniami. Krasnoludki pięknie wystąpiły i mamy nadzieję, że sprawiły radość swoim kochanym babciom i dziadkom.
Jak wiadomo najmłodsza grupa dzieci w naszym przedszkolu leżakuje. Po całym dniu pełnym wrażeń, pysznym obiadku każdemu dziecku należy się odpoczynek. Proszę spojrzeć jak uroczo wyglądają maluszki podczas snu.
Dzisiaj 28.09.2017r. maluszki miały okazję poćwiczyć. Korzystając z pięknej pogody, wybraliśmy na spacer zwiedzając okolicę naszego przedszkola.
Zachęcamy Was drodzy rodzice do obejrzenia zdjęć, które ukazują dzieci podczas zabawy. Wiadomo, że pierwsze tygodnie w przedszkolu dla każdego dziecka, tym bardziej maluszka są trudne ale dzieci świetnie odnajdują się w nowym otoczeniu.
GRUPA 3 LATKÓW
ROK SZKOLNY 2016/2017
Wychowawca- mgr Jolanta Skwarska
Nauczyciel wspomagający- mgr Barbara Maj
Woźna- Jolanta Goniwiecha
Dziś tj. 07.06.2017r. wybraliśmy się na wycieczkę do księgarni. Dowiedzieliśmy się na czym polega praca księgarza, mieliśmy możliwość wysłuchania bajki oraz dzięki naszym rodzicom kupiliśmy sobie kolorowanki. W drodze powrotnej do przedszkola zrobiliśmy przerwę na placu zabaw.
Preferujemy zdrowy styl życia
Milence życzymy wszystkiego najlepszego!!!!Sto lat
Słuchanie bajek w plenerze jest bardzo przyjemne
Życzymy Piotrusiowi wszystkiego najlepszego z okazji 4 urodzin!!!
Z okazji 4 urodzin, śpiewaliśmy dziś naszemu koledze Bruno 100 lat!!!Bruno poczęstował nas pysznymi czekoladowymi lizakami, które własnoręcznie przygotował ze swoją mamusią. Dla dziewczynek były lizaczki w kształcie serca a dla chłopców w kształcie kwiatka.
Dziękujemy tacie Zosi za przeczytanie dwóch pięknych bajek.
W zeszłym tygodniu założyliśmy hodowlę roślin. Samodzielnie wsypywaliśmy ziemię do doniczek, sialiśmy nasiona kwiatów, rzeżuchę, wsadzaliśmy cebulę a teraz czekamy aż nasze roślinki wyrosną.
Zajęcia otwarte z rodzicami pt: „Cztery pory roku” 15.03.2017r.
W tym tygodniu poznawaliśmy zalety czytania książek,dowiedzieliśmy się jak możemy o nie dbać i wykonaliśmy piękne zakładki do książek. (13-17.02.2017r.)
Dzień Babci i Dziadka w grupie „Leśne Skrzaty”
Dziś nasi mali artyści stanęli na wysokości zadania, dostarczając swoim babciom i dziadkom wielu wzruszających chwil.
Dziękujemy mamie Bruno za przeczytanie bajki i poświęcenie nam po raz kolejny czasu
Spotkanie z autorką bajek dla dzieci
Ubieramy choinkę, w naszej sali też już świątecznie
Dziękujemy mamie Amelki za upieczenie pięknego Mikołajka, który sprawił dzieciom wiele radości. Był pyszny!!!
Spacery i zabawy na świeżym powietrzu
Gotowi na koncert pt. „Deszczowa Piosenka”
Spotkanie z chemikiem. Dziękujemy mamie Martusi za przygotowanie ciekawych eksperymentów w których mieliśmy okazję uczestniczyć.
Urodzinki Janka i Franka, życzymy chłopakom Sto lat!!!
Gotujemy zupkę:)
Urodzinki Marty, Sto lat!!!
Czytanie bajki przez mamę Bruno, Dziękujemy za poświęcony dzieciom czas
Wspólne śniadanie. W grupie wszystko smakuje lepiej
Czytanie bajki przez mamę Marty, Dziękujemy za poświęcony dzieciom czas.
Dzień przedszkolaka i pieczonego ziemniaka
Pasowanie na przedszkolaka
Rok szkolny 2015/2016
Wychowawca – mgr Bożena Anioł
Nauczyciel wspomagający – mgr Barbara Maj
Woźna – mgr Marta Łach
W naszym przedszkolu najmłodsza grupa milusińskich to „Leśne Skrzaty”, jest nas 25 (15 dziewczynek i 10 chłopaków) i razem zaczynamy przedszkolną przygodę.
„WALENTYNKA” DLA MAMY I TATY
„Bałwanek” – praca plastyczna
Nasze nowe meble w sali są super !!!
Niech żyje bal !
Dzień Babci i Dziadka – 28 I 2016
„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – szwedzki stół
Gwiazdki na choinkę
Nasze zabawy
Pierwszy spacer w parach
„Skrzat” widzem i aktorem – Zosia na scenie
„PRZEDSZKOLAK”- praca grupowa
Pasowanie na przedszkolaka – 19 X 2015
Jesienny spacer – 1 X 2015
Pierwszy teatrzyk w przedszkolu- 30 IX 2015
Nasze ulubione klocki
„Dzień Przedszkolaka” – 21 IX 2015
„Leśne skrzaty” to my !
Wyprawka 3-latka:
- pantofle na rzep lub gumkę
- poduszka do spania
- piżamka
- ubranka zapasowe:majteczki, bluzki,spodnie, skarpetki
- chusteczki higieniczne 100 sztuk
- przytulanka w razie potrzeby