WSPANIAŁE NASZE PRZEDSZKOLAKI ! #zostańwdomu
Witamy w kolejnym dniu tygodnia – czyli w środę.
A tak przy okazji ! Czy starsze przedszkolaki potrafią wymienić w kolejności
wszystkie dni tygodnia zaczynając właśnie od środy?
Może młodsi też spróbują z pomocą rodziców
– Już… Brawo!
Dziś zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnych zabaw matematycznych i nie tylko.
Będziemy rozwijać logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość, koncentrację, orientację w przestrzeni, przeliczanie oraz wiele innych sprawności.
ZACZYNAMY !!! NA ZABAWĘ CZAS!!!
Do zabawy „Kolorowe obrazki” przygotowujemy paski kolorowego papieru o dwóch długościach ( np. 10cm i 14 cm ; szer. 1,5cm).
Potrzebujemy jeszcze kilka białych kartek jako podkładek do układania. Raz zrobione paski możemy wykorzystywać wielokrotnie.
UDAŁO SIĘ ! SUPER!
Teraz dorośli tworzą dowolny wzór na kartce, a dzieci układają tak samo.
Inna możliwość , dzieci układają paski na kartce wg wskazówek rodzica.
-
Wskazówki dla rodziców : używamy określeń długi, krótki, dłuższy, krótszy, pasek z lewej strony kartki, z prawej strony kartki, na dole kartki, na górze kartki, na środku kartki, pionowo, poziomo, ukośnie, można też po ułożeniu wzoru przeliczać ilość pasków; porównywać których jest więcej na kartce …
Oto kilka pomysłów dla młodszych i starszych.
Wielka szkoda, że nie zobaczymy waszych wzorów !!!
A może zagadka dla starszaka!
– Zabierz 7 pasków dowolnego koloru i ułóż z nich dwa kwadraty. Jeżeli masz trudności to poproś o pomoc.
Zobaczcie ,czy macie podobnie….
Zabawa „ Kotki budują płotki ”
z wykorzystaniem kolorowych pasków .
Czy potraficie ułożyć paski we właściwej kolejności, czyli kontynuować tzw rytm.
Wskazówka: zawsze układamy paski od lewej do prawej,tak jak będziemy pisać w zeszytach.
A teraz !
Co wam to przypomina?
Oczywiście to plansza do znanej gry „Kółko i krzyżyk”. Jeżeli macie zakrętki w dwóch kolorach to zaczynamy, mogą być też klocki lego . Jeżeli nie, to wycinamy po cztery kółka z różnych kolorów.
Ciekawe, ile razy zagraliście i kto wygrał!
Oj, czas na trochę ćwiczeń ruchowych – możemy wykorzystać karteczki z cyframi – młodsi liczą z rodzicami.
cyferki do pobrania
Gotowi !
Wstajemy i wykonujemy:
2 – podskoki na prawej nodze
4 – tupnięcia lewą nogą
5 – pajacyków
1 – obrót
6 – przysiadów
3 – podskoki na lewej nodze
9 – skłonów
7 – tupnięć prawą nogą
8 – małych kroków do przodu
10 – klaśnięć w ręce
Zmęczeni, chyba nie!
Zawsze podziwiamy waszą energię!
No, to jeszcze zabawa słowno-ruchowa „Moje dłonie”
(źródło: „Kolekcja Przedszkolaka- wybór zabaw” Nowa Era)
Mogę dłonie w piąstki ścisnąć. (zaciskamy dłonie w pięści)
Mogę nimi podnieść wszystko . (naśladujemy rekami ruch podnoszenia)
Mogę je pod brodę złożyć. ( układamy złożone dłonie pod brodą)
Mogę nimi czapkę włożyć. (naśladujemy ruch zakładania czapki)
Mogę zrobić kołowrotek
– w jedną stronę i z powrotem. (obracamy jedna dłoń wokół drugiej)
Mogę zagrać na fujarce. (naśladujemy grę na fujarce)
i policzyć swoje palce:
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, ( pokazujemy kolejno palce prawej ręki)
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, ( pokazujemy kolejno palce lewej ręki)
Kochane dzieci, jeżeli macie ochotę na dalszą zabawę to poproście mamusię o klamerki do prania.
Dla młodszych przedszkolaków robimy kartki z kropkami i dzieci
przypinają tyle samo klamerek.
Starsze przedszkolaki przypinają do kartek z cyframi tyle klamerek, ile ona pokazuje.
Jeżeli starszaki chcą doskonalić dodawanie , odejmowanie i porównywanie to potrzebne będą znaki.
Teraz możecie wykonywać różne działania wiele razy…
symbole matematyczne do pobrania
A na zakończenie bardzo prosta gra .
Potrzebne ci będzie:
-
kostka do gry
-
kartka
-
ołówek/ kredki
-
namaluj mi – gra do pobrania
-
źródło: https://www.facebook.com/NamalujMi/