Rozkład dnia
6:00-8:15 | Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne, spontaniczne. Kontakty indywidualne z rodzicami. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela.Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne |
8:15-8:30 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. |
8:30-9:00 | Śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9:00-11:45 | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace porządkowe, wycieczki, spacery.Zabawy swobodne, spontaniczne. |
10:15-10:30 | „Witaminka”. Spożywanie soków, owoców, warzyw. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. |
11:45-12:00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
12:00-12:30 | Obiad. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. |
12:30-14:00 | 3-LATKI: Leżakowanie. Słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. Wdrażanie do samodzielnego rozbierania się i ubierania. Wdrażanie do odkładania na wyznaczone miejsce rzeczy osobistych. |
4-6-LATKI: Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali lub na powietrzu.
Indywidualna praca z dzieckiem.Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych.
14:00-14:15 Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
14:15-14:30 Podwieczorek. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
14:30-16:30 Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu.
Indywidualna praca z dzieckiem. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Czynności organizacyjne. Rozchodzenie się dzieci.