Kwiecień plecień…

Opublikowane przez przedszkole8 w dniu

Witajcie kochane przedszkolaki!

#zostańwdomu

Dziś poniedziałek.

 

Rozpoczynamy nowy tydzień.

Tak przy okazji przypomnijmy sobie wszystkie dni tygodnia z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

 

 

BRAWO!

 

Jaki mamy teraz miesiąc?

Oczywiście – KWIECIEŃ.

 

Nazwa tego miesiąca pochodzi od kwitnących wtedy kwiatów, gdyż w kwietniu przyroda budzi się do życia. Jest to chyba najbardziej zmienny pogodowo miesiąc w roku, gdyż raz jest zimno i pada śnieg, a innym razem jest ciepło i słonecznie. Ostatnie dni były tego przykładem.

Dlatego mówimy: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.”

 

Jaka może być pogoda?

 

Piosenka pt. „Pogoda”

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

 

Jaka pogoda jest dzisiaj?

Spójrzcie przez okno i spróbujcie opisać dzisiejszą pogodę.

Który z poniższych obrazków pasuje najlepiej?

 

Słońce

m1

 

Zachmurzenie

m2

 

Deszcz

m3

 

Śnieg

m4

 

Burza

m5

(Obrazki – źródło: przedszkolankowo.pl)

 

Zapraszam Was teraz do wykonania eksperymentu!

Spróbujemy wywołać deszcz.

Oczywiście nie będzie padał nam na głowy,

bo zamkniemy go w słoiku.

Jesteście gotowi?

Zaczynamy!

 

Eksperyment „Deszcz”

Potrzebne będą:

– słoik lub szklanka

– ciepła woda

– kostki lodu

– nakrętka lub talerzyk

m6

 

 

 

Do słoika nalej ciepłej wody – poproś o pomoc osobę dorosłą,

żeby się nie poparzyć. Na słoik nałóż odwróconą nakrętkę z kostkami lodu.

m7

 

Chwila cierpliwości….

m8

 

Teraz zobaczcie, co stanie się na ściankach słoika. Mamy prawdziwy deszcz w domu. 

m9

Komu udało się wyczarować deszcz?

Gratulacje!

 

MEMORY „POGODA”

Zachęcam Was do stworzenia własnej gry memory.

Potrzebne będą:

– kartka papieru, najlepiej z bloku technicznego

– linijka

– ołówek

– kredki lub flamastry

– nożyczki

 

m10

 

Na kartce narysuj 10 kwadratów o wymiarach 6 cm x 6 cm.

m11

 

Wytnij kwadraty. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wycinania!

Na dwóch karteczkach narysuj takie same obrazki, tzn. na dwóch karteczkach narysuj słońce, na dwóch kolejnych – chmury, na następnych – deszcz itd.

m12

 

Kiedy karty będą gotowe można zaczynać grę.

Zaproś do gry kogoś z domowników.

Młodsze dzieci mogą rozpocząć grę od 6 kart (3 par)– będzie im łatwiej.

Starsze mogą rozszerzyć grę o kolejne karty, np. śnieg z deszczem, częściowe zachmurzenie.

 

Dla tych którzy zapomnieli, jakie są zasady gry w memory – krótkie przypomnienie:

  1. Pomieszaj wszystkie karty.

  2. Rozłóż je obrazkami do dołu.

  3. Odkryj dwie karty. Jeśli to para – BRAWO – zabierasz te karty. Jeśli obrazki są różne – odwracasz je i gra toczy się dalej.

  4. Wygrywa ten, kto zbierze więcej kart.

m13

m14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powodzenia!

 

 

Dla starszaków mam jeszcze jedną grę –

„BINGO POGODOWE”

 

Przygotuj kartoniki z nazwami stanów pogody (słońce, zachmurzenie, deszcz, śnieg, burza) i włóż je do miski lub pudełka.

m15

 

Następnie przygotuj planszę – kartkę formatu A4 podziel na dziewięć pól.

m16

 

Narysuj w każdym z nich wybrany piktogram ze stanem pogodowym

(niektóre piktogramy pojawią się na planszy więcej niż raz).

m17

 

 Gdy plansza jest gotowa poproś rodzica, by wylosował kartonik z wyrazem. Spróbuj go odczytać lub poproś rodzica o pomoc. Jeśli masz na swojej planszy pasujący rysunek, ułóż na nim znacznik (np. mały klocek lub zakrętkę).

Kartonik z wyrazem wraca do puli i dorosły losuje ponownie.

Gdy oznaczysz wszystkie swoje rysunki zawołaj: bingo!

m18

 

Zabawa będzie ciekawsza, gdy zaprosisz do niej innych domowników i wykonacie więcej różnych plansz.

 

Powodzenia!

 

 

A na koniec proponuję ćwiczenie grafomotoryczne

„Rysuj po śladzie i pokoloruj”

 

m19

ćwiczenie grafomotoryczne -> pobierz

(Karta pracy – źródło: przedszkolankowo.pl)

Mam nadzieję, że świetnie się bawiliście.

Do jutra!

Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu