Dzień Autyzmu

Opublikowane przez przedszkole8 w dniu

„Na niebiesko dla autyzmu”

#Zostańwdomu

 

balloons-2236005_1280-600x337

 

Dziś wyjątkowy dzień, wyjątkowych dzieci.

Dzieci, które w nieco inny sposób spostrzegają otaczający nas świat,

są to Dzieci Autystyczne.

 

niebieski

 

 

Dla rodziców zamieszczam artykuł,

z którego można dowiedzieć się wiele ciekawostek na temat tego schodzenia.

Autyzm u dziecka_artykuł

 

 

Dla dzieci przygotowałam wiele ciekawych zabaw.

Zaczynamy!!!!

 

Na początek powitanie:

„Razem to jesteśmy my!” – popularna zabawa w „łapki”.

Mamę lub tatę zapraszamy do zabawy. Zabawa jest w parach!!!!

Stoimy naprzeciwko siebie, mówimy wyliczankę

i jednocze­śnie wykonujemy gesty opisane niżej.

 

„Razem to jesteśmy my”

Ja to ja,                                   (uderzenie trzy razy prawymi dłońmi)

ty to ty,                                   (uderzenie trzy razy lewymi dłońmi)

razem to jesteśmy my!             (trzykrotne powtórzenie schematu –

                                                  uderzenie dwiema dłońmi o dłonie

                                                  partnera klaśnięcie w swoje dłonie, a

                                                  na koniec skrzyżowanie rąk na

                                                  własnych ramionach)

(zabawa pochodzi z zasobów czasopisma „Bliżej Przedszkola”)

Przyszedł czas, na poznanie nowych przyjaciół

z „Akademii specjalistów”.

Tu również proszę rodziców,

o przeczytanie tekstu znajdującego się w filmie.

 

Czy jest coś co Ciebie bardzo denerwuje?

W jaki sposób okazujesz swoje uczucia?

Co lubisz?

Co sprawia Ci radość, a co wywołuje złość?

 

Każdy z nas jest inny, wyjątkowy, należy o tym pamiętać!!!

 

 

piosenka Arka Noego „Nieidealna”

https://www.youtube.com/watch?v=C5yKQ5Hji3s 

Zapraszam do zabaw sensorycznych

 

Czy zastanawialiście się kiedyś jak funkcjonuje dotyk??

Do pierwszej zabawy potrzebujemy:

  • kartkę,

  • kredki,

  • rękawicę kuchenną.

 

Załóżcie rękawice, chwyćcie kredkę przez nią, i spróbujcie narysować słoneczko i chmurki.

 

20200326_180127

Jak poszło???

Czy było to łatwe zadanie??

 

Chodźmy teraz do kuchni.

Wykonajcie z rodzicem woreczki sensoryczne, to proste!!!

Do szczelnych woreczków włóżcie to, co znajdziecie w kuchni.

 

Ja włożyłam: ryż, płatki owsiane, ściereczkę, mąkę, przecier pomidorowy, olej i kawałki kartki.

 

20200326_182639

 

Proszę, dotknij każdego woreczka.

Co czujesz??

Czy wszystkie są takie same w dotyku??

Który jest dla ciebie w dotyku najprzyjemniejszy??

Zamknij oczy i spróbuj za pomocą dotyku zgadnąć co jest, w którym woreczku.

Opisz słowami  jeden, wybrany woreczek – jaki ma kolor, jaki jest w dotyku, bez wskazywania palcem. Jestem ciekawa czy mama odgadnie, o którym woreczku mówisz.

 

Teraz każdy z nas musi zostać w domu, nie możemy korzystać z placów zabaw, więc zróbmy sobie własny tor przeszkód, z tego co mamy w domu.

 

 

Przepis na domowy tor przeszkód:

– przeskakiwanie po ręcznikach, slalom między ręcznikami

20200327_142555

 

– tunel z krzeseł

20200327_144321

 

 

– rzucanie do celu

20200327_142747

 

– wspinanie się na pufy i poduszki, tworzenie jak najwyższej wieży.

Konieczna obecność dorosłego!!!

20200327_143440

Czas na relaksacyjne masażyki  

Paluszkowa malowanka „Namalujcie” sobie z mamą lub tatą na przemian, różne przedmioty palcem po plecach.

 

Zaczynamy od prostych kształtów, jak np. koło, trójkąt, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. kwiatek, dom, bałwan, samochód itp.

 

Jeśli masz ochotę

to możesz stworzyć „Niebieski obrazek” dla wszystkich Dzieci Autystycznych

20200329_141303

 

Na zakończenie, kto ma ochotę to zapraszam do zabawy grafomotorycznej.

Starszaki próbują przejść serduszkowy labiryntu bez pomyłki, a młodsze przedszkolaki pięknie kolorują ilustrację.

 

serceserce, grafomotoryka – pobierz

 

(źródło„Czas dzieci”)

 

Dziękuję wszystkim za cudowny dzień razem.

Do zobaczenia jutro,

będziemy na was czekać z kolejnymi

wspaniałymi pomysłami na kreatywne spędzenie czasu.

Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu