Aktywne poranki sensoryczne w grupie „Pszczółki”
„W ramach innowacji pedagogicznej „Aktywne poranki sensoryczne” w grupie „Pszczółki” zrealizowano kolejne zajęcia, które tym razem łączyły elementy edukacji sensorycznej z nauką matematyki. Podczas zajęć dzieci w aktywny i angażujący sposób poznawały jednostki miary i wagi, doskonaliły umiejętności równowagi, koordynacji ruchowej oraz precyzji ruchów palców. Ważnym elementem była również nauka orientacji w schemacie własnego ciała oraz przeliczania w zakresie 10.
Nowym elementem zajęć były ćwiczenia oddechowe, w których wykorzystano:
● Słomki i karteczki z prostymi działaniami matematycznymi – dzieci za pomocą słomek do napojów „zasysały” karteczki z działaniami matematycznymi, utrwalając przy tym symbole „+”, „-” i „=”, przeliczając i rozwiązując je przy pomocy guzików. Ćwiczenie to wspierało zarówno rozwój oddechowy, jak i logiczne myślenie oraz orientację przestrzenną.
● Guziki – dzieci dmuchały w guziki położone na stole, starając się doprowadzić je do określonego miejsca. Zabawa ta ćwiczyła siłę i kontrolę oddechu, a jednocześnie utrwalała znajomość liczb i pojęć matematycznych.
Zajęcia miały charakter zabawowy i praktyczny, dzięki czemu dzieci uczyły się poprzez działanie i doświadczanie – w sposób naturalny, przyjemny i efektywny.
„Aktywne poranki” to wyjątkowa okazja do łączenia różnych obszarów rozwoju dziecka – od motoryki, przez kompetencje matematyczne, aż po emocje i budowanie pozytywnego nastawienia do nauki już od najmłodszych lat.”






