8 czerwca Światowy Dzień Oceanów
Dzień dobry w poniedziałek !
Dzisiaj obchodzimy:
źródło: czasopismo Nauczycielka Przedszkola
Po co taki dzień ?
Światowy Dzień Oceanów został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, żeby edukować i przypominać o potrzebie ochrony świata wodnego, który może się dramatycznie skurczyć, zanim go zdążymy lepiej poznać.
A jest to bardzo wyjątkowy świat.
Poznajmy zwierzęta mieszkające w oceanie i morzu :
https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo
Kto zagraża zwierzętom wodnym?
Niestety pomimo tego, że piękna kolorowa podwodna kraina jest oddalona od ludzi, narażona jest na niebezpieczeństwo. To właśnie człowiek poprzez to, że wytwarza dużo śmieci, które często nie są dobrze składowane i dostają się do wód zagraża zwierzętom podwodnym najbardziej. Wiele zwierząt ginie poprzez plastikowe woreczki, słomki, siatki oraz wiele innych przedmiotów codziennego użytku. Na pewno słyszeliście o wielu akcjach w telewizji, radiu czy Internecie gdzie zwraca się uwagę na ten problem.
A co jest większe morze czy ocean ?
Morze to część oceanów, które jest otoczone lądem. Ocean jest większy od morza.
Posłuchajcie jakie plotki rozsiewały w morzu szprotki …
https://www.youtube.com/watch?v=sYsxXkiKYRU
Czy wiecie o tym, że im głębiej w oceanie lub morzu tym jest ciemniej. Nie dochodzi tam tyle promieni słońca, a żeby coś zobaczyć trzeba używać specjalnych latarek,
dlatego
chciałabym abyśmy wykonali wspólnie pracę:
„Podwodny Świat”
Potrzebujemy:
– kartki w kolorze białym, czarnym i żółtym (ta ostatnia najlepiej z bloku technicznego);
– koszulka na dokumenty lub arkusz foli do laminowania;
– nożyczki, klej, ołówek, flamastry i markery.
Krok 1.
W koszulce trzeba przeciąć dłuższy bok. Pamiętajcie o bezpieczeństwie w czasie pracy z nożyczkami. Wkładamy do niej białą kartkę i rysujemy zwierzęta, które żyją w morzu i ocenie. (Rysujemy na koszulce, biała kartka służy jedynie jako tło).Uwaga koszulka ma śliską powierzchnię, dlatego najlepiej użyć markera i flamastrów, które się nie rozmazują. Powstały obrazek możecie pokolorować, ale nie jest to konieczne.
Krok 2.
Wykonujemy latarkę. Rysujemy i wycinamy z żółtej kartki kształt latarki (taki trójkąt połączony z prostokątem). Możecie ozdobić rączkę latarki i dorysować guzik, którym ją uruchomimy. Jeżeli nie używaliście żółtej kartki z bloku technicznego warto podkleić sylwetę latarki na grubszy papier.
Krok 3.
Wyjmujemy białą kartkę i zamieniamy ją na czarny kolor. Pod koszulkę wkładamy latarkę i szukamy ukrytych podwodnych stworzeń!
Zobaczcie:
Efekt w mniej nasłonecznionym pokoju będzie jeszcze lepszy.
Wierzę, że wszystkim udało się wykonać to zadanie.
Możecie przesłać zdjęcia lub krótkie filmiki na naszego maila.
Pamiętajcie o zapoznaniu się z tym, co przygotowały na dzisiaj
wasze wychowawczynie – zakładka grupy!