Zabawy logopedyczne

Opublikowane przez przedszkole8 w dniu

WITAJCIE

DROGIE DZIECI

 

DZISIAJ WSZYSTKIE DZIECI ZAPRASZAMY

DO KĄCIKA LOGOPEDYCZNEGO

kącik logopedyczny

Na początek poranna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Nasze ciało jest już rozluźnione więc

możemy rozpocząć ćwiczenia artykulacyjne

 

ZACZYNAJMY

 

Śmieszne miny – ćwiczenie usprawniające aparat mowy.

Dzieci wymyślają zabawne miny. Mogą próbować naśladować mamę lub tatę.

 

 

log1

źródło: blizejprzedszkola.pl

Smutna i wesoła mina – ćwiczenia artykulacyjne.

Rodzic zadaje pytania:

 Dlaczego dziewczynka po prawej stronie obrazka jest smutna?

Jaki odgłos wydaje ktoś, kto jest smutny?

 A jakie odgłosy wydaje ktoś, kto jest wesoły?

Prowadzący zachęca do naśladowania na zmianę wesołej i smutnej miny.

Pyta: Jak się śmieje lalka z obrazka?

Jak się śmieje miś? Jak się śmieje pajacyk?

Podkreśla, że można śmiać się na różne sposoby, szeroko otwierać buzię i wydawać odgłosy: hahaha, hihihi, hehehe.

 

 

„„ POJAZDY

Przez ulice i przez mosty,

w nocy i o świcie,

mkną strażnicy naszych miast

i ratują życie.

log2 

źródło: blizejprzedszkola.pl

Odgłosy pojazdów – zabawa słuchowa.

 Rodzic wyodrębnia trzy grupy samochodów:

radiowozy policyjne – eo eo eo,

 karetki – iu iu iu,

 wozy strażackie – eu eu eu.

Dzieci są „kierowcami”. Na jedno klaśnięcie „wyjeżdżają” na „ulicę” samochody policyjne, na dwa – karetki, na trzy – wozy strażackie. Kiedy dzieci poruszają się po „ulicy”, wydają odgłos charakterystyczny dla pojazdu, który „prowadzą”.

 

Teraz czas na ćwiczenia grafomotoryczne.

Przypomnijcie sobie jakie znacie

figury geometryczne???

 7zamaluj koła -> pobierz

 

8zamaluj trójkąty -> pobierz

 

9policz figury -> pobierz

 

Dziękuję za dzisiejszą współpracę

i zapraszam Was jutro!

 

A o czym będzie jutro????

ZAGADKA

Jutro jest dzień takiego pojazdu,

który wszystkie dzieci znają i kochają,

każdy go ma

a on koła dwa w sobie ma.

 

Zobaczcie co nowego w zakładkach waszych grup!

 

Kategorie: 2019/2020

Przejdź do treści Przejdź do menu