„Aktywne poranki sensoryczne” w grupie „Pszczółki”
W ramach innowacji „Aktywne poranki sensoryczne” dzieci z grupy „Pszczółki” ćwiczyły umiejętności równoważne, rozwiązywały zagadki zapachowe, pokonując sensoryczny tor przeszkód. Zabawy angażowały zmysły wzroku, dotyku i węchu oraz wymagały od uczestników wykonania ćwiczeń równoważnych, rozpoznania zapachów różnych produktów kuchennych, odnalezienia ukrytych elementów w pojemnikach z grochem i fasolą jak również zapamiętania kolejności wykonywanych ćwiczeń. Zabawy te rozwijały zmysł węchu, koncentrację oraz pamięć sensoryczną.
Dzięki tej aktywności dzieci miały okazję:
- Ćwiczyć rozróżnianie i nazywanie zapachów,
- Rozwijać percepcję sensoryczną,
- Pobudzać ciekawość poznawczą poprzez odkrywanie nowych bodźców,
- Angażować zmysł węchu w proces uczenia się.
Zagadki zapachowe były doskonałą okazją do rozwijania świadomości sensorycznej oraz poszerzania wiedzy o otaczającym świecie poprzez aktywne doświadczanie.












