Witajcie w piątek!

Opublikowane przez przedszkole8 w dniu

WITAJCIE DROGIE PRZEDSZKOLAKI W PIĄTEK 😊
zapraszam Was dziś do obserwacji przyrody.


Drodzy Rodzice poprzez zabawę i spacer na świeżym powietrzu możemy przybliżyć dziecku świat przyrody !!!


Aktywność przyrodnicza


Koncepcja pedagogiczna F. Froebla zrodziła się w jego głowie, w czasie opieki nad dziećmi w tzw. „ogródkach dziecięcych”. Duży nacisk Fryderyk kładł na działalności dzieci na świeżym powietrzu, a nie tylko w sali. Bardzo ważny był dla niego kontakt z naturą -z tym wszystkim co dostarcza przyroda. Dlatego warto jest z zajęciami wychodzić na zewnątrz i przyjmować dary Ziemi, które otrzymujemy od niej codziennie w ogromnych ilościach!

Przyrodnicza „CHECK LISTA”


Co będzie nam potrzebne?


• tekturowe lub prawdziwe lupy


• tekturowa podkładka pod kartę pracy
• ołówek
• karta pracy „CHECK LISTA” – wersja dla dzieci starszych i młodszych


Cele zajęcia:


• rozbudzanie fascynacji światem przyrody
• rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczej
• poznawanie środowiska łąki lub lasu
• ćwiczenie spostrzegawczości i refleksu
• utrwalanie lub poznawanie nazw roślin, zwierząt, owadów
• zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie obserwacji przyrodniczych
• nauka delikatnego obchodzenia się z przyrodą
• doskonalenie umiejętność korzystania z lupy


Opis zabawy:


Dzisiaj zamienimy się w badaczy przyrody. W tym celu należy udać się na pobliską łąkę, do parku, lasu, lub po prostu na podwórko. Każde dziecko wyposażone jest w wykonaną własnoręcznie lupę. Wzór lupy znajdziecie poniżej. Każdy uczestnik zabawy otrzymuję kartę zabawowo-zadaniową, tzw. „CHECK LISTĘ”. Śmiało można wytłumaczyć dziecku, iż „check” w języku angielskim oznacza „sprawdzać” – stąd nazwa naszej listy. (Jeśli Wasze dzieci mają problem z dostępnością do drukarki „check listę” mogą samodzielnie przygotować, rysując odpowiednie jej elementy). Do uzupełnienia listy dzieci mogą dobrać się też w pary rodzic- dziecko (decyzję pozostawiam Wam Drodzy Rodzice). Dobrze też zaopatrzyć dzieci w tekturki lub inne podkładki – łatwiej będzie wypełniać „CHECK LISTĘ” w warunkach zewnętrznych.


Teraz idziemy w teren!


Dzieci mają za zadanie odhaczyć na liście zaobserwowane elementy przyrody lub ich brak. I tu proponuję różne sposoby zaznaczania: uśmiechnięta i smutna buźka; tzw. „fajka” („ptaszek”) lub kreska; wpisanie słowa TAK lub NIE – wg uznania rodzica, dzieci oraz wg ich wieku i umiejętności. W tabelce znajdują się też puste miejsca – tam dzieci mogą narysować inne zaobserwowane elementy przyrody, których nie przewidziano na „CHECK LIŚCIE”. W domu, po powrocie, można wówczas użyć kredek w celu dopracowania obrazków. Po powrocie do domu lub pozostając na zewnątrz, należy podsumować zajęcia. Określamy kto ile elementów znalazł i zaobserwował, a czego nie udało się dostrzec. Dobrze jest podkreślić w tym miejscu, że nieodhaczenie jakiegoś elementu z listy nie oznacza nie wykonania zadania. Brak czegoś to też efekt obserwacji!


POWODZENIA DROGIE PRZEDSZKOLAKI!!!

Zajrzyjcie na stronę swojej grupy, gdzie czekają na Was zadania przygotowane przez Wasze panie oraz zajęcia z j. angielskiego!

Kategorie: 2020/2021

Przejdź do treści Przejdź do menu