Zabawy logopedyczne
WITAJCIE
DROGIE DZIECI
DZISIAJ WSZYSTKIE DZIECI ZAPRASZAMY
DO KĄCIKA LOGOPEDYCZNEGO
Na początek poranna gimnastyka
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
Nasze ciało jest już rozluźnione więc
możemy rozpocząć ćwiczenia artykulacyjne
ZACZYNAJMY
Śmieszne miny – ćwiczenie usprawniające aparat mowy.
Dzieci wymyślają zabawne miny. Mogą próbować naśladować mamę lub tatę.
źródło: blizejprzedszkola.pl
Smutna i wesoła mina – ćwiczenia artykulacyjne.
Rodzic zadaje pytania:
Dlaczego dziewczynka po prawej stronie obrazka jest smutna?
Jaki odgłos wydaje ktoś, kto jest smutny?
A jakie odgłosy wydaje ktoś, kto jest wesoły?
Prowadzący zachęca do naśladowania na zmianę wesołej i smutnej miny.
Pyta: Jak się śmieje lalka z obrazka?
Jak się śmieje miś? Jak się śmieje pajacyk?
Podkreśla, że można śmiać się na różne sposoby, szeroko otwierać buzię i wydawać odgłosy: hahaha, hihihi, hehehe.
POJAZDY
Przez ulice i przez mosty,
w nocy i o świcie,
mkną strażnicy naszych miast
i ratują życie.
źródło: blizejprzedszkola.pl
Odgłosy pojazdów – zabawa słuchowa.
Rodzic wyodrębnia trzy grupy samochodów:
radiowozy policyjne – eo eo eo,
karetki – iu iu iu,
wozy strażackie – eu eu eu.
Dzieci są „kierowcami”. Na jedno klaśnięcie „wyjeżdżają” na „ulicę” samochody policyjne, na dwa – karetki, na trzy – wozy strażackie. Kiedy dzieci poruszają się po „ulicy”, wydają odgłos charakterystyczny dla pojazdu, który „prowadzą”.
Teraz czas na ćwiczenia grafomotoryczne.
Przypomnijcie sobie jakie znacie
figury geometryczne???
zamaluj koła -> pobierz
zamaluj trójkąty -> pobierz
policz figury -> pobierz
Dziękuję za dzisiejszą współpracę
i zapraszam Was jutro!
A o czym będzie jutro????
ZAGADKA
Jutro jest dzień takiego pojazdu,
który wszystkie dzieci znają i kochają,
każdy go ma
a on koła dwa w sobie ma.
Zobaczcie co nowego w zakładkach waszych grup!