Aktualności

20191019_124726
20200306_124226
729x308
MZawadkapl-137
WhatsApp Image 2019-11-25 at 15.50.48

Czyściochowe przedszkole – ostatnie spotkanie

 

Witajcie przedszkolaki w piątek,

to już ostatnie spotkanie z bohaterami

„Czyściochowego Przedszkola”

czyściochowe prezdszkole

Dzisiaj razem z króliczkiem Higienkiem,

poznamy kilka zasad dbania o higienę mycia zębów.

 

Kilka zagadek na rozgrzewkę:

Wisi w łazience – wycieram nim ręce. (ręcznik)

Lubię moje zęby i dlatego o nie dbam – nakładam ją na szczotkę, szoruję tu i tam. (pasta)

Długa i wąska w mojej buzi rano i wieczorem pląsa. (szczoteczka do zębów)

Stoją w buzi ich dwa rzędy – czy wiesz co to? To są… (zęby)

Przybory do zębów mam i trzymam je tam. (łazienka)

 

Posłuchajcie opowiadania :

Królik Higienek kontra Ząbiaki

 

Królik Higienek zatrzymał się i radośnie wziął szczoteczkę do zębów, nałożył pastę do zębów na szczecinę, włożył szczoteczkę do buzi…

Myślicie, że mył zęby?

Otóż nie… Królik zamiast myć… ciumkał smakowitą pastę.

Szczoteczka w jego buzi niespodziewanie ożyła. Zaczęła się wiercić…

— Ojej, Higienku, co ty robisz? — zawołała i wyleciała z jego buzi.

Szczocia była wyraźnie zszokowana zachowaniem królika.

— Higienku, nie mogłam się ruszać. W dodatku połknąłeś Pastka, wiesz?

— Połknąłem Pastka? Jaaaa? — zdziwił się królik.

— Tak, ty. Przecież jesteśmy twoimi kumplami, a kumple sobie tak nie robią, co nie?!

— Yyyy — Speszył się królik. Szczocia pomogła mu jednak wybrnąć z sytuacji i zapytała:

— Nie chciałbyś mieć białych czystych zębów jak inne Czyściochy? – i zaraz zaproponowała — Pokażemy ci z Pastkiem zabawę w wypędzanie Ząbiaków. Wymieciemy je razem?

— Jasne! Ale gdzie one są? – zapytał, trochę zdziwiony całą sytuacją królik.

— Jak to gdzie? Na twoich zębach — odpowiedziała Szczocia.

Higienek otworzył buzię, jak to się robi podczas wizyty u dentysty.

— Aaaaa. — powiedział głośno i przyjrzał się dokładnie swojemu uzębieniu w lustrze.

No tak, łobuzowały tam Ząbiaki… właściwie całe mnóstwo Ząbiaków i ewidentnie nie miały dobrych zamiarów. Wierciły, gryzły i wylewały żrący kwas wprost na szkliwo, powierzchnię ochronną zębów królika.

Higienek wyraźnie się przestraszył.

— Higienku — zaproponowała Szczocia — Złap mnie ostrożnie za rączkę… — Szczoteczka sama wleciała w łapki królika — I nałóż odrobinę pasty.

— Rób koliste ruchy i masz na zabawę aż trzy minuty!

— Bo widzisz, gdy uzbieramy dużo piany, to ząbiaki wypluwamy! — dodał dumny ze swej roli Pastek. I razem zawołali:

— Do szczotkowania gotowi, start!

Higienek długo i dokładnie (czyli z każdej strony, kolistymi ruchami) umył zęby. Na koniec wypluł wszystkie Ząbiaki wraz z pianą do zlewu.

— Wygraliśmy! — z radością zauważył królik.

— Wszyscy mogą teraz podziwiać twój piękny uśmiech. — z podziwem dodał Pastek.

— Zgrana z nas drużyna! — przyznała Szczocia.

— Ząbiaki nie miały żadnych szans! — nieskromnie zauważył Higienek.

Królik, Szczocia i Pastek wznieśli okrzyk zwycięskiej drużyny: — Zębastycznie!

ze

 

Czy potrafisz odpowiedzieć na poniższe pytania?:

Jak królik na początku zachowywał się podczas mycia zębów?

Kto nauczył Higienka myć zęby?

Co wygrał królik Higienek?

 

 

Kilka ważnych informacji:

  • Zęby myjemy przez 2 minuty dwa razy dziennie, codziennie.

  • Zęby myjemy przed śniadaniem lub 15 minut po posiłku.

  • Zęby myjemy dokładnie i z każdej strony.

  • Lekarz stomatolog pomaga dbać o zęby.

  • Zdrowe odżywianie jest ważne dla naszych zębów. Powinniśmy unikać produktów słodkich, czy przylepiających się do zębów.

  • Dokładne mycie zębów to także nitkowanie. Dorośli nitkują dzieciom zęby.

 

 

Pamiętajcie, że produkty z dużą zawartością cukrów np. napoje gazowane i słodycze nie są dobre dla naszych zębów!

 

zeb

źródło ilustracji :www.wygranaonline.com/zdrowe-odzywianie

 

Może rymowanki lepiej pomogą ci zapamiętać zasady:

Pomidor, pomidor, dwa kalafiory, myję zęby rankiem i wieczorem.

Pomidor, pomidor, duży rydz, zęby codziennie trzeba myć.

Pomidor, pomidor, czerwone koguty, myję zęby 2 minuty.

 

Spróbujcie ocenić czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe ?

– Zęby służą do chodzenia.

– Zęby myjemy rano i wieczorem.

– Zęby myjemy mydłem.

– Szczotkę nakładamy na pastę.

– Zęby myjemy przez 2 minuty.

– Brudną szczotkę i kubek odkładamy na półkę.

– Zęby myjemy 15 minut po posiłku.

– Gdy zdrowo jemy, mamy zdrowe zęby.

– Cukierki są zdrowe dla zębów.

– Dentysta sprawdza nasze zęby i pokazuje, jak o nie dbać.

– Gdy mam brudne zęby, to jest na nich bardzo dużo bakterii.

– Zęby myjemy przez 3 minuty, 2 razy dziennie każdego dnia.

 

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej

Zdrowe zęby

Co potrzebujemy:

– kolorowe gazetki reklamowe;

– klej i nożyczki;

– wydruk sylwety zęba, jeżeli nie macie w domu drukarki spróbujcie sami narysować wielki ząb czarnym flamastrem na kartce.

zeby

ząb sylweta -> pobierz

Krok 1. Wyszukaj w gazetkach różne produkty spożywcze, owoce, warzywa, napoje. Spróbuj je wyciąć. Maluszki mogą poprosić o pomoc rodziców.  Pamiętaj o bezpieczeństwie w czasie pracy nożyczkami.

 

Krok 2. Wycięte elementy podziel na te, które są zdrowe dla zębów i te, które im szkodzą.

 

Krok 3. Zdrowe produkty wklej wewnątrz sylwety zęba, a niezdrowe na zewnątrz.

 

Krok 4. Gotową pracę powieś w widocznym miejscu, aby zawsze pamiętać o tym, żeby dbać o to co jesz i pijesz.

20200603_205347

 

Mam nadzieję, że podobały Wam się przygody

Czyściochowych zwierzaków 🙂

 

Pamiętajcie o aktywnościach w waszych grupach!

WITAJCIE

DROGIE DZIECI

DZISIAJ WSZYSTKIE DZIECI ZAPRASZAM

DO KĄCIKA LOGOPEDYCZNEGO

kącik logopedyczny

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy

od porannej gimnastyki

a zarazem przypomnimy sobie różne części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Następnie zapraszam do wysłuchania wiersza

MIŚ

Na krzesełku siedzi miś,

stroi miny nie od dziś.

Macha łapką do wszystkich wokoło: –

 Chodźcie bliżej, będzie wesoło!

h1

 

Odpowiedzcie na zadane pytania i ćwiczcie razem z misiem.

Gdzie siedzi miś?– określanie położenia przedmiotu w  przestrzeni.

Który to miś z wierszyka?

Skąd wiecie, że to właśnie ten?

 

Ćwiczymy nasze buzie z misiem – ćwiczenia aparatu mowy.

Naśladujemy misia

 

– Nabierzcie powietrze jak balonik, kierujcie powietrze raz w jedną, a raz w drugą stronę. „

– Przygryzajcie naprzemiennie górną i dolną wargę.

–  Zróbcie dzióbek ustami, skręcajcie je raz w jedną, a raz w drugą stronę.

–  Zróbcie dzióbek, a następnie szeroko się uśmiechnijcie.

–  Przy zaciśniętych zębach rozwierajcie i ściągajcie wargi.

– Dolne wargi załóżcie na górne i odwrotnie.

Każde ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

 

Wysłuchajcie kolejnego wiersza pt. „Laleczka”

LALECZKA

Małej laleczce mamusia miła trzy małe żółwie rano kupiła.

Każdy z nich to okaz rzadki:

pierwszy miał pancerz w czerwone kwiatki,

drugi na głowie kapelusz plażowy,

a trzeci miał pancerz cały kolorowy.

I chociaż do siebie nie pasowały, wieczorem zawsze wspólnie śpiewały.

h2

Odpowiedzcie na pytania i ćwiczcie razem z laleczkami

Jak śpiewają żółwie? – ćwiczenia artykulacyjne.

Rodzic zachęca dzieci, aby zaśpiewały tak jak żółw:

w kwiatki (li li li);

w kapeluszu (lu lu lu);

z kolorowym pancerzem (le le le).

Ćwiczenia na sylabach: li li li, le le le, lu lu lu – śpiewamy najpierw bardzo cicho później głośno na melodię „Wlazł kotek na płotek”.

 

Prawidłowa postawa – ćwiczenie oddechowe.

Dzieci przyjmują prawidłową pozycję ciała (plecy proste, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty), a następnie wykonują wdech nosem i długi wydech ustami.

 

Na zakończenie parę ćwiczeń

usprawniających motorykę małą

 

Propozycje ćwiczeń dla dzieci młodszych

h3

ślimak -> pobierz

h4

ul -> pobierz

 

Propozycje ćwiczeń dla dzieci starszych

h6

motyl -> pobierz

h5pojazdy -> pobierz

 

Materiały do ćwiczeń pochodzą z książki pt. „DYSGRAFIA Ćwiczenia usprawniające motorykę małą” Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska udostępnione za zgodą wydawnictwa WIR

 

Do zobaczenia jutro!

 

Pamiętajcie o zadaniach, które czekają w zakładce waszych grup!

Witamy serdecznie

O czym dziś porozmawiamy??

 

Odpowiedz kryje się w piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=KVdIIKtm3Gg

 

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki,

które kryją się w owocach.

Owoce – pyszne, zdrowe, kolorowe!

Jak ważne jest ich jedzenie dowiecie się z opowiadania.

 

 

„Witaminki” (Katarzyna Wójcik-Bożętka)

– Córeczko, twoja buzia jest bardzo blada – zamartwiała się mama Jagody. – Musimy coś na to poradzić.

– Ale co, mamusiu? – odpowiedziała dziewczynka, uważnie przeglądając się w lustrze.

– Co to znaczy „blada”?

– To znaczy, że nie masz rumieńców jak jabłuszko – roześmiała się mama.

– Jabłuszko ma rumieńce? – Zaskoczona Jagoda wpatrywała się w mamę.

– Tak, popatrz. – Mama przyniosła z kuchni okrągłe, czerwone jabłuszko. – Widzisz, jakie rumiane?

Dziewczynka oglądała owoc z każdej strony. Jabłko było dorodne, pachniało tak przyjemnie. Dziadek przywiózł cały kosz ze swojej działki.

– Dzieci, którym brakuje witaminek, mają smutne oczy i blade policzki, a te, które zjadają owoce, są pełne chęci do zabawy, a ich oczy błyszczą – przekonywała mama.

Jeszcze przez chwilę przyglądała się dziewczynce, po czym uśmiechnęła się tak jak zawsze, gdy znajdzie proste rozwiązanie.

– Jagódko, może zrobimy dla wszystkich owocowy podwieczorek? – zapytała mama.

– Dobrze – ucieszyła się dziewczynka. – Ale do czego można wykorzystać owoce?

– Do sałatki, galaretki, konfitury, dżemu, kompotu, ciasta – wyliczała mama.

– Co wybierzesz?

– Mamo – wybuchnęła śmiechem dziewczynka – będę jak ten robaczek z wiersza, haha… Na każdy posiłek zjem jabłuszko? – pytała dziewczynka.

– To całkiem niezły pomysł – odrzekła mama. – Na śniadanie owsianka z malinami, na drugie śniadanko sok owocowy, na obiad zupa jagodowa, a na drugie naleśniki z jabłkami, na podwieczorek zaś gruszka pod kołderką z serka waniliowego. I na koniec, na kolację szaszłyki z owoców – wyliczała mama.

– Ależ to jadłospis pełen witamin – potwierdziła córeczka.

– To od czego zaczynamy? – zapytała mama.

– Sałatka owocowa brzmi świetnie – odparła Jagoda. – Pasuje do mojego imienia.

I już po chwili dziewczynka myła owoce, a mama kroiła je na mniejsze kawałki, wyjmował z nich pestki i wrzucała do miski. Tego dnia na podwieczorek był witaminkowy deser. Cała rodzina zajadała się słodką sałatką. Tata jeszcze wpadł na pomysł, aby owoce polać sokiem malinowym. Sałatka zniknęła w całości, ale na szczęście mama miała jeszcze mnóstwo witaminowych przepisów w zanadrzu.

 

Mam dla was zadanie: spróbujcie ułożyć poniższe ilustracje  zgodnie z treścią opowiadania  – powodzenia!

y1

y2

y3

y4(„Bliżej Przedszkola”)

 

Spróbujmy odpowiedzieć na pytania:

Co martwiło mamę Jagódki?

Czego brakowało dziewczynce?

W czym znajdują się witaminy?

Co zmienia się w wyglądzie dzieci jedzących owoce?

Do czego można wykorzystać owoce?

O czym należy pamiętać przed zjedzeniem owocu?  

Jakie owoce lubicie najbardziej?

 

Owocowa matematyka

Policz owoce.

Dzieci starsze sprawdzą czy zapisane działania są prawidłowe.

y5

y6

y7

y8

 

 

Działania były proste?

Cieszę się, że wszystkim tak dobrze poszło!

Teraz coś dla starszaków: połączcie odpowiednie działania

z przedstawioną ilustracją

y9

y10

 

Owocowe kolorowanki

Jeśli macie ochotę to zachęcam do ozdabiania szablonów owoców

wg własnego pomysłu!

 

y11wiśnia/ czereśnia kolorowanka -> pobierz

y12truskawka kolorowanka -> pobierz

y14

jabłko kolorowanka -> pobierzy13

maliny kolorowanka -> pobierz

y15gruszka kolorowanka -> pobierz

 

Pamiętajcie o zerknięciu jakie aktywności czekają w waszych grupach!

Zabawy z językiem angielskim

 

Witajcie wszyscy !

Czy są z nami jakieś dzieci z grupy:

  Smerfy? Mądre Sowy? Pszczółki?

Niedźwiadki? Słoneczka? Krasnoludki?

 

Dzisiaj mamy wtorek,

a po angielsku powiedzielibyśmy

Today is Tuesday.

 

To dobry dzień na zabawy z językiem angielskim. 🙂

Word design for school subject english illustration

źródło: Pixaby

 

Dzieci starsze zapraszam tutaj:

https://view.genial.ly/5ee74b9e37584d0da6289c44/presentation-days-of-weeks

 

A młodszych przedszkolaków tutaj:

https://view.genial.ly/5ee7807a0a350e0d8fe91244/presentation-summer-weather

Do zobaczenia jutro!

See you soon!

 

Pamiętajcie o aktywnościach w waszych grupach!