Oferta

Przedszkole o profilu sportowym

– „przedszkole animatorem zdrowego stylu życia”

Oferta edukacyjna:

  • tworzymy przyjazną, serdeczną i domową atmosferę
  • prowadzimy zajęcia rozwijające kreatywność dzieci korzystając z wielu nowoczesnych i dobrze wypracowanych metod nauczania
  • posiadamy bardzo dobre warunki lokalowe  (4 duże sale, 2 mniejsze, dużą salę rekreacyjną, duży plac zabaw z mini amfiteatrem)
  • promujemy umiejętności dzieci w środowisku lokalnym (konkursy, wystawy, występy artystyczne, zawody sportowe, strona internetowa)
  • kultywujemy tradycje poprzez liczne uroczystości przedszkolne (np. Śniadanie Wielkanocne, Wigilia)
  • jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami (uroczystości, zajęcia otwarte, festyny, spotkania integracyjne, czytanie bajek)

Zapewniamy:

  • profesjonalną opiekę i wychowanie dzieci
  • wszechstronny rozwój wychowanków
  • atrakcyjne metody pracy z dziećmi
  • indywidualne podejście do każdego dziecka
  • wykształconą, ambitną i doskonalącą się kadrę pedagogiczną

JĘZYK ANGIELSKI

ROK SZKOLNY 2019/2020:

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się raz w tygodniu po 15 minut dla 3, 4-latków oraz po 30 minut dla 5, 6-latków (grupy dzielone są na pół):

  • Krasnoludki – środa godz. 9:00 – 9:30

  • Słoneczka –  środa godz. 8:30 – 9:00

  • Niedźwiadki – środa godz. 9:30 – 10:00

  •  Pszczółki – środa godz. 10:00 – 11:00

  •  Sowy – środa godz. 11:00 – 12:00

  • Smerfy – środa godz. 12:00 – 13:00


PROGRAMY EDUKACYJNE REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

  1. „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”  XII edycja

cele: propagowanie zdrowego trybu życia wśród polskich rodzin

  • Jesień – „Podróż do krainy pełnej zdrowia”
  • Zima –
  • Wiosna –

2. „Mamo, Tato wolę wodę!”  VII edycja

Program organizowany przez Żywiec Zdrój przy wsparciu Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka

cele: podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci.

Rok szkoły w ruchu

Drodzy Rodzice!   

Nasze przedszkole w roku szkolnym 2013/2014 włączyło się do Ogólnopolskiej Akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może” organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu.

Organizatorem akcji jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Organem wspierającym jest Ośrodek Rozwoju Edukacji. Minister Edukacji Narodowej przyznaje tytuł „Przedszkole w Ruchu” przedszkolom, które podejmują działania na rzecz aktywności fizycznej w następujących obszarach:

Ruch w przedszkolu

Wychowanie fizyczne – zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego (obszar nr 1). Zadanie dla nauczycieli edukacji przedszkolnej: przekazanie udokumentowanych przykładów dobrych praktyk przedszkola związanych z aktywnością fizyczną społeczności przedszkolnej, które dowodzą, że aktywne zajęcia wychowania przedszkolnego mogą być ciekawe i atrakcyjne, napisanie dwóch scenariuszy zajęć aktywnych wychowania przedszkolnego (foto, wideo, opis, scenariusz zajęć);

Poniżej prezentujemy wybrane scenariusze zajęć ruchowych zorganizowanych w naszym przedszkolu.

OBSZAR 1

Zestaw ćwiczeń ruchowych „Wariacje na temat gazety”

PROWADZĄCA: Bożena Anioł
DATA: 25 II 2014 r.
MIEJSCE: sala gimnastyczna w Przedszkolu Miejskim nr 8 w Lublińcu
GRUPA: 6- latki

TEMAT: Wariacje na temat gazety – zestaw ćwiczeń ruchowych

PODSTAWA PROGRAMOWA:

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

CELE KSZTAŁCENIA:

  • rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, zwinności, skoczności i zręczności
  • reagowanie na polecenia nauczycielki i poprawne wykonywanie ćwiczeń
  • szybkie reagowanie na sygnał słowny i dźwiękowy
  • wyrabianie umiejętności działania zespołowego
  • doskonalenie umiejętności ćwiczenia z nietypowym przyborem – gazetą
  • rozumienie konieczności dbania o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wykonywania ćwiczeń
  • rozróżnianie części ciała

METODA:
Zadaniowa, naśladowcza i improwizacji ruchowej

FORMA:
Praca z całą grupą, zespołowa, indywidualna

PRZYBORY:
Arkusze gazety w ilości odpowiadającej liczbie dzieci w grupie, tamburyno

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

CZĘŚĆ WSTĘPNA

  • Dzieci wchodzą na salę gimnastyczną i na ławeczce ściągają pantofle
  • Zabawa integracyjna „Witają się różne części ciała”. Dzieci biegają w rytm tamburyna na hasło „WITAJĄ SIĘ …(kolanka)” dobierają się w pary i wykonują polecenie.
  • Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna i zabieranie gazet
  • Zabawa ożywiająca. Bieg z wymijaniem i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz. Na mocne uderzenie w tamburyno i hasło „ULEWA” dzieci przykucają i chronią się przed zmoknięciem wykorzystując gazetę.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

  • Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety i skłony w przód .
  • Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety i skłony boczne.
  • W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.
  • Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić w koło („KARUZELA”), następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu poruszać się w dowolnych kierunkach.
  • Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją w rulon i przeskakiwać przez niego jednonóż
  • Siad skrzyżny, przekładanie rulonu z ręki do ręki przed sobą i za sobą (kilka razy w prawo, a później w lewo). Cały czas patrzeć na przesuwający się rulon.
  • Odtwarzanie figur geometrycznych – dzieci biegają w różnych kierunkach, a na hasło „TRÓJKĄT” dobierają się w trójki i ze swoich rulonów tworzą trójkąt. Na hasło „KWADRAT” łączą się w czwórki i układają kwadrat.
  • Ugnieść gazetę tak, aby powstała kulka – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie.
  • Przerzucanie i łapanie kulki w parach
  • W staniu jednonóż przekładanie kulki z ręki do ręki pod kolanem nogi wzniesionej. Ćwiczyć na przemian na prawej i lewej nodze.
  • Leżenie tyłem, ręce wzdłuż tułowia. Na sygnał dzieci podnoszą nogi ugięte w kolanach i pod kolanami przekładają do drugiej ręki kulkę, po czym znowu kładą się prosto.
  • Stojąc obunóż włożyć kulkę między kolana i podskakiwać.
  • Dzieci dobierają się parami i ustawiają twarzami do siebie w odległości 2 m. Dzieci z jednego szeregu oddają swoje kulki kolegom z szeregu drugiego i stają w rozkroku. Na polecenie nauczycielki dzieci trzymające kulki rzucają w okienko (rozkrok) rzutem dolnym lewą i prawą ręką.
  • Ustawienie jw. Zabawa w piłkę nożną – celowanie kulką do „bramki”

CZĘŚĆ KOŃCOWA

  • Marsz we wspięciu na palcach, potem na piętach z kulką w dłoni.
  • Siad skrzyżny – skręty głową w prawo w tył i w lewo w tył.
  • W siadzie podpartym, kolana rozchylone, kulka między stopami – podrzucanie kulki stopami
  • Ćwiczenie oddechowe. W siadzie skrzyżnym zdmuchiwanie kulki z dłoni – wdech nosem i wydech ustami
  • Czynności porządkowe: rzut kulką do kosza, założenie pantofli.
  • Pożegnanie nauczycieli.

CELE OPERACYJNE:

DZIECKO POTRAFI:

  • przyjąć właściwą postawę podczas ćwiczeń
  • wskazać części ciała: dłoń, kolano, łokieć, nos, brzuch, plecy, stopy
  • poprawnie reagować na sygnały dźwiękowe i polecenia nauczycielki
  • ćwiczyć z nietypowym przyborem – gazetą
  • współpracować z drugim dzieckiem, w zespole
  • dbać o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wykonywania ćwiczeń
  • odczuwać radość ze swoich osiągnięć i umiejętności

opracowała: Bożena Anioł

Zajęcie ruchowe „Jesteśmy sprawni”
– pokonywanie toru przeszkód z wykorzystaniem urządzeń gimnastycznych;

DATA: 7.02.2014
MIEJSCE: Przedszkole Miejskim nr 8 w Lublińcu
GRUPA: 5- 6 latki
OPRACOWAŁA : Ewa Monkos

TEMAT: „Jesteśmy sprawni” – pokonywanie toru przeszkód

PODSTAWA PROGRAMOWA:

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują, grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej ( stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych ) oraz w świecie dorosłych

CELE KSZTAŁCENIA:

  • Rozwijanie podstawowych cech motorycznych: zwinności, skoczności, zręczności
  • Kształtowanie prawidłowej postawy ciała
  • Kształtowanie aktywności ruchowej niezbędnej w różnych przejawach aktywności dziecka: zdrowotnej, rekreacyjnej i sportowej.
  • Rozumienie konieczności dbania o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wykonywania ćwiczeń
  • Wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • Reagowanie na polecenia nauczycielki i poprawne wykonywanie ćwiczeń.

METODA:
Zadaniowa, naśladowcza

FORMA:
Praca z całą grupą , indywidualna

PRZYBORY:
przyrządy gimnastyczne , duże piłki do skakania, tamburyno

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1.Część wstępna

Dzieci wchodzą na salę. Przy dźwiękach tamburyna poruszają się jeden za drugim pomiędzy przeszkodami. Gdy tamburyno milknie dzieci wykonują określone polecenia (np. przysiad, skłon, lewą ręką dotykamy prawego ucha itp.) Mała rozgrzewka poprzez wykonywanie przysiadów, skłonów i ćwiczenia rozciągające. Ustalenie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń gimnastycznych wykorzystanych w przygotowanym torze przeszkód

2. Część główna

Pokonywanie przygotowanego toru przeszkód:

  • „Wąska dróżka” – dziecko przechodzi po równoważni stopa za stopą
  • „Przejażdżka” – dziecko kładzie się na brzuchu , odpychając się rękami dojeżdża do wyznaczonego miejsca
  • „ Wysoka góra” – pokonywanie szczebli drabinki
  • „Droga przez most” – dziecko wchodzi po drabince na ustawioną kładkę, poruszając się na czworakach przechodzi na drugą stronę, następnie schodzi po szczeblach i wykonuje zeskok z drugiego szczebla
  • Dziecko skacze na dużej piłce z uszami pokonując wyznaczony dystans.

Tor przeszkód dzieci pokonują kilka razy.

3. Część końcowa

Marsz ze zwróceniem uwagi na wysokie podnoszenie kolan.
Ćwiczenia uspakajające – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym , dłonie opierają o podłoże za plecami i spokojnie oddychają. Wypowiedz dzieci na temat „Która przeszkoda sprawiała mi trudność”

UMIEJĘTNOŚCI:
Dziecko:

  • rozwija motorykę w zakresie zwinności i skoczności
  • potrafi utrzymać równowagę na równoważni
  • potrafi odczuwać radość ze swoich osiągnięć i umiejętności
  • reaguje na polecenia nauczyciela
  • potrafi wyrazić swoje zdanie

Przeprowadziła: Ewa Monkos

[/spoiler]

Kwalifikacje i doskonalenia nauczycieli (obszar nr 4).

Zadanie dla nauczycieli wychowania przedszkolnego: udział wychowawców edukacji przedszkolnej w planowanych szkoleniach placówek doskonalenia nauczycieli (PDN) i ośrodków doskonalenia nauczycieli (ODN) o tematyce zdrowotnej/ruchowej.

OBSZAR 4

Zorganizowanie w naszej placówce w dniu 20.03.2014 szkolenia „Zabawy rytmiczno-ruchowe jako jedna z form wspomagania rozwoju dziecka” przeprowadzone przez CKN Librus. Zagadnienia szkolenia to: ćwiczenia przestrzenno-ruchowe, tańce integracyjne, zabawy rytmiczno-ruchowe, ćwiczenia i improwizacje muzyczne, taniec z rekwizytem, ćwiczenia relaksacyjne, wybrane elementy metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Uczestniczyły w nim wszystkie nauczycielki naszego przedszkola oraz z sześciu innych placówek.

Ruch poza przedszkolem

Zajęcia niezorganizowane (obszar nr 7). Zadanie dla nauczycieli wychowania przedszkolnego: indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej: odkrywamy pasje, zainteresowania i talenty ( dokumentacja foto/wideo, opis );

OBSZAR 7

TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ „OD PRZEDSZKOLA STRZELAM GOLA”

W sobotnie przedpołudnie -16.11.2013r na gościnnej hali sportowej Gimnazjum nr 1 w Lublińcu, odbyła się impreza dla najmłodszych lublinieckich sportowców – VIII Mistrzostwa Przedszkolaków w Piłce Nożnej pod hasłem „Od przedszkola strzelam gola”. Organizatorami mistrzostw było nasze Przedszkole Miejskie nr 8 w Lublińcu oraz Akademia Sportowa Lubliniec. W turnieju udział wzięło 8 drużyn dziewcząt i chłopców w wieku 5-6 lat z lublinieckich przedszkoli – w sumie prawie 100 zawodników. Impreza spotkała się z dużym zainteresowaniem nie tylko dzieci ale i ich rodziców, rodzeństwa a nawet dziadków. Trybuny zapełniły się kibicami, którzy żywiołowo reagowali na kolejne akcje i gole małych piłkarzy.

Wszystkie przedszkola otrzymały z rąk pani wiceburmistrz Anny Jończyk Drzymała i honorowego gościa pana Zygmunta Anczoka puchar, pamiątkowe dyplomy a przedszkolaki pierwsze w życiu złote medale. Dodatkowymi atrakcjami były konkursy sprawnościowe dla wszystkich dzieci oraz konkurs piłkarski dla rodziców „złoty strzał”.

Organizatorzy turnieju – prezes Akademii Sportowej Cezary Białas i dyrektor Przedszkola nr 8 Barbara Gruca gratulowali wszystkim przedszkolakom zaangażowania i wspaniałej sportowej walki, a kibicom podziękowali za stworzenie wspaniałej, rodzinnej atmosfery.

Aktywność w gronie rodziny (obszar nr 8).

Zadania dla nauczycieli edukacji przedszkolnej lub dyrektorów przedszkoli: zorganizowanie imprezy z udziałem najbliższych członków rodziny wychowanków, np. Rodzinnego Dnia Sportu.

OBSZAR 8

„Zorganizowanie „Dnia Rodzinnej Aktywności Ruchowej” ” 
z udziałem dzieci 4-letnich i ich rodziców

Zabawy integracyjne i ruchowe z elementami metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

Miejsce: Przedszkole Miejskie nr 8 w Lublińcu
Data: 18.03.2014 godz.15.15
Grupa: 4-latki wraz z rodzicem
Opracowała: Ewa Monkos

Podstawa programowa:

  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują, grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej ( stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych ) oraz w świecie dorosłych.

Cele:

  • Wzmacnianie wytrzymałości fizycznej
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka
  • Kształcenie motoryki w zakresie siły i wytrzymałości
  • Kształtowanie płynności ruchów i poczucia rytmu
  • Rozwijanie ruchowej inwencji twórczej
  • Utrwalanie wiedzy o podstawowych częściach ciała
  • Reagowanie na sygnały
  • Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
  • Współpraca dzieci z rodzicami oraz rówieśnikami
  • Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do siebie i partnera

Środki dydaktyczne: małe kocyki, karteczki samoprzylepne na imiona, mazaki, obręcze w czterech kolorach, woreczki, kolorowe chustki, przyrządy gimnastyczne, sprzęt muzyczny, płyty CD, białe kółka, napoje

PRZEBIEG:

  • Zgromadzenie rodziców i dzieci w sali rekreacyjnej. Wypisywanie swoich imion na kartkach samoprzylepnych
  • Powitanie – rodzice i dzieci poruszają się w takt muzyki. Na przerwę witają się poszczególnymi częściami ciała np. łokciami, plecami, stopami….
  • Zabawa „Lustro”– dzieci i rodzice siedzą na przeciwko siebie. Rodzic wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, a dziecko to naśladuje. Po chwili następuje zamiana ról.
  • Zabawa „Patrz uważnie” – rodzic z dzieckiem wspólnie trzymają małą obręcz w jednym z czterech kolorów. Poruszają się w rytmie muzyki tylko te pary, które widzą swój kolor
  • Zabawa „Prowadzenie ślepca” – dziecko zamyka oczy i jest przeprowadzane przez rodzica między obręczami po całej sali, potem zmiana ról.
  • Zabawa „Na koniku” – dziecko siada na plecach rodzica, który wozi je na czworakach, po pewnym czasie zmiana ról, rodzic delikatnie daje odczuć swój ciężar na plecach dziecka.
  • Zabawa „Wycieczka”– dziecko leży na kocyku, a rodzic trzymając koc lub trzymając dziecko za kostki zabiera je na wycieczkę po całej sali.
  • Zabawa „Skała” – rodzic w siadzie skulnym na kocyku, a dziecko próbuje go przesunąć, potem zmiana ról.
  • Zabawa „Duży tunel” – rodzice stają w rozkroku jeden za drugim, a dzieci przechodzą na czworakach w tunelu.
  • Zabawa „Mały tunel” – rodzice w klęku podpartym jeden obok drugiego tworzą tunel, a dzieci czołgają się na brzuchu w tunelu.
  • Zabawa „Mrówki” – noszenie na głowach woreczków, pokonując slalom z ustawionych przeszkód (dziecko staje rodzicowi na stopach)
  • Tor przeszkód z wykorzystaniem przyrządów gimnastycznych – rodzic asekuruje i pomaga dziecku
  • „Taniec motyli” – improwizacja ruchowa do muzyki z wykorzystaniem kolorowych chustek
  • Zabawa „Huśtawka” -rodzic leżąc na materacu na plecach (nogi zgięte), podtrzymuje za ręce dziecko leżące na brzuchu, na jego goleniach i huśta nim
  • Zabawa wyciszająca „Kołyska” – rodzice tworzą „fotelik” dla dziecka kołyszą na boki, tulą, głaszczą dziecko, słuchając muzyki relaksacyjnej.
  • Zakończenie – każdy otrzymuje kółko i rysuje uśmiechniętą buźkę gdy zabawy się podobały jeżeli nie to smutną. Zawieszanie ich na sztalugach.
  • Zaproszenie na zdrowy poczęstunek do sali – napoje, owoce

Umiejętności:

Dziecko:

  • odczuwa radość z podejmowanego wysiłku fizycznego i wspólnej zabawy
  • rozwija motorykę w zakresie siły i zwinności
  • rozwija poczucie bezpieczeństwa i akceptacji swojego ciała
  • potrafi płynnie poruszać się w takt słyszanej muzyki
  • reaguje na sygnały wzrokowe i słuchowe
  • rozpoznaje podstawowe części ciała
  • potrafi zapamiętać i wykonać polecenie kierowane do całej grupy
  • wczuwa się w różne stany emocjonalne
  • współpracuje z rodzicami podczas zabaw
  • potrafi wyrazić swoje zdanie
  • nabiera wiary we własne możliwości

Przeprowadziła: Ewa Monkos

[/spoiler]

Realizacja programu „ROK SZKOŁY W RUCHU” zakończyła się uzyskaniem przez nasze przedszkole tytułu „PRZEDSZKOLE W RUCHU” !!!

Nasze przedszkole podejmuje następujące działania na rzecz aktywności fizycznej i promowania zdrowego stylu życia:

  • Organizujemy różnorodne zabawy i zajęcia ruchowe
  • Prowadzimy zajęcia, które promują zdrowy tryb życia
  • Organizujemy zajęcia, w których najbliżsi członkowie rodziny aktywnie biorą udział: Rodzinny Dzień Aktywności Ruchowej, Dzień Babci i Dziadka.