#zostańwdomu

Spójrzmy w niebo i zobaczmy jak tam pięknie.

Oby tylko dziś nie padał deszcz!

 

Dzisiaj mamy Dzień Patrzenia w Niebo – czemu takie święto…

czemu akurat dziś…

tego nie wie nikt, ale patrzenie w niebo jest przyjemne,

więc zadzierajmy dzisiaj głowy wysoko

i wypatrujmy swoją drogę do marzeń.

 

 

samoloty

 

 

Wykorzystajmy dzisiejszy dzień

na obserwację tego co jest nad nami –

chmury, samoloty, balony, ptaki,

latawce, może ujrzymy coś niesamowitego!!!

 

Dyzio też lubi patrzeć w niebo, posłuchajcie!!!

Julian Tuwim „Dyzio Marzyciel”

https://www.youtube.com/watch?v=DGuQC8FQK6s

 

Czy można włożyć chmury do pudełka?

 

Tak, i jest to bardzo proste!!!

Oczywiście nie są to prawdziwe puszyste chmurki,

ale piana jest tak przyjemna w dotyku, że bardzo je przypomina.

Zachęcam wypróbujecie tą zabawę już teraz.

 

Będziecie potrzebować:

– dowolny przezroczysty żel pod prysznic albo szampon;

– miskę;

– mikser;

– wodę;

– kolorowe farby albo barwnik spożywczy.

 

Wlewamy do miski trzy łyżki żelu pod prysznic, jedną łyżkę wody i odrobinę farby albo barwnika spożywczego.

Poproście dorosłego o pomoc w miksowaniu wszystkich składników, aż do uzyskania puszystej piany (około jednej minuty).

Tak przygotowana piana już jest gotowa do zabawy.

 

 

karina 2

 

20200408_150525

 

Można ukryć w misce niewielkie przedmioty i w ten sposób urozmaicić zabawę.

 

 

Czas na zagadki!!!!

 

  • Choć ma ławki, klasy, ale to nie szkoła. Mknie przez pola, lasy na stalowych kołach. (pociąg)

  • Łatwo tę zagadkę zgadną wszystkie dzieci. Chociaż nie jest ptakiem, jak ptak w górze leci. (samolot)

  • Cylindry – w środku, maska –  na przedzie, chociaż ma biegi – nie biega – jedzie! (samochód)

  • Ma mostek, choć to nie rzeka. Przybija, gdy wraca z daleka. Ma dziób, nie dziobie wcale, pruje nim morskie fale. (statek)

  • Dzieci go kochają i wznoszą do góry. Dorośli fruwają w nim aż pod chmury. (balon)

  • Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

  • Duże śmigło ma u góry, wkręca się nim prosto w chmury. Jest podobny do owada i jak owad wszędzie siada. (helikopter)

 

Wskaż, który z tych pojazdów można zobaczyć patrząc w niebo??

Jeśli masz ochotę to zachęcam do pokolorowania wybranej ilustracji.

karin7 karin6 karin 10 karin 9 karin 8 kar5 kar4

kolorowanki – pobierz

 

(kolorowanki pochodzą ze strony Przedszkolankowo.pl)

 

Teraz coś dla starszaków

 

Jeśli potrafisz to podziel nazwy tych pojazdów na głoski lub spróbuj określić, jaką głoską się zaczyna, a jaką kończy nazwa pojazdu.

POJAZDY-karta-pracy-3-1

podziel na sylaby – pobierz

 

Jeśli potrafisz to podziel nazwy tych pojazdów na głoski lub spróbuj określić, jaką głoską się zaczyna, a jaką kończy nazwa pojazdu.

 

 

Każdy z przedszkolaków zna figury geometryczne.

Potrafimy wskazać i nazwać : koło, kwadrat, prostokąt i trójkąt.

 

Dokończ rytm z figur, który ułożyłam

2

A teraz, która figura będzie następna?

3

Zgadnij, której figury brakuje??

5

 

4

 

Na środku kartki narysuj wybraną figurę, użyj wyobraźni

i przemień ją w coś wyjątkowego. Ja stworzyłam takie ilustracje.

Spróbuj stworzyć własne „stworki – potworki”.

20200409_174039

 

 

20200409_174030

 

 

20200409_174049

 

 

20200409_174023

 

Bardzo proszę o zdjęcia waszych prac.

 

Nowe pomysły na zabawy będą czekać na was już jutro!!!

Kategorie: 2019/2020

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content