Witajcie przedszkolaki,

to już przedostatnie spotkanie z bohaterami

„Czyściochowego Przedszkola”

 

Dziś razem z nami jest Gładzio, wesoły jelonek,

który będzie poznawać zasady dbania o naszą skórę.

Ale dlaczego  należy dbać o skórę zapytacie?:

 

z1

 

 

Skóra

Własna skóra jest doskonała;

Wiesz, nigdy nie jest za mała.

To najlepszy kombinezon świata.

Zawsze pasuje, sama się łata.

Rośnie razem z nami.

Czasem ozdabia się piegami.

Jak termos pomaga utrzymać stałą temperaturę,

Poci się w upale, na mrozie zagęszcza strukturę

Może odczuwać też łaskotanie,

Gdy stąpam stopą po miękkim dywanie.

Skóra to granica mojego ciała,

Co zawsze osłaniać by mnie chciała,

Czy to bakterie, czy siła nacisku,

Jak piłką oberwę na boisku.

Jednak i ona potrzebuje wsparcia,

Gdy słońce lub mróz szykują się do natarcia.

Nie zapominam o swojej skórze

I kremem ochronnym się jej przysłużę.

 

 

 

Podsumujmy co wiemy:

  • Skóra to największy narząd naszego ciała. Dzięki niej działa zmysł dotyku, pomaga w odczuwaniu różnych rodzajów dotyku.

  • Skóra jest delikatna i trzeba ją chronić. Powinniśmy ubierać się stosownie do pogody, a odkryte miejsca zabezpieczać odpowiednimi kremami. Skóra utrzymuje stałą temperaturę, dlatego poci się latem (żeby się ochłodzić i wyrównać temperaturę).

  • Mróz i promienie słoneczne mogą negatywnie oddziaływać na skórę i ją podrażniać, dlatego potrzebuje ona wsparcia – kremów ochronnych. Krem na wiatr i mróz chroni naszą skórę zimą. Krem z filtrem chroni naszą skórę przed promieniowaniem UV czyli promieniami słońca, które .

  • Skóra to pierwsza bariera ochronna przed bakteriami i wirusami no i właśnie dlatego nie wolno nikomu pożyczać swojej pomadki ochronnej do ust.

 

czyściochowe prezdszkole

Spróbujcie pogrupować poniżej zapisane przedmioty do tych które:

-chronią nas przed zimnem i wiatrem i te

-które chronią nas przed słońcem.

(Proszę, aby rodzice czytali wyrazy po kolei, a dzieci wskazywały, czy dany przedmiot ochroni nas przed zimnem i wiatrem czy przed słońcem)

sweter, czapka, okulary przeciwsłoneczne, szalik, komin, parasol plażowy,  kurtka, rękawiczki, kapelusz słomkowy, kalesony, ciepłe skarpety krem z filtrem UV,  buty zimowe, ocieplane spodnie, lekka koszulka z krótkim rękawem, rajstopy, krem ochronny na wiatr i mróz, pomadka, czapeczka z daszkiem

 

 

Jak sprawdzić jak wpływają na nas promienie UV –  czyli promienie słoneczne. Ktoś z was może się zastanawiać jak działa takie promieniowanie.

Czy jest ono niebezpieczne ?

Jeżeli będziemy przebywać dłużej na słońcu bez ochrony to, tak może być dla nas szkodliwe. 

Eksperyment Działanie promieni UV – wykonanie, krok po kroku

POTRZEBNE BĘDĄ:

  • czarna kartka

  •  czerwona kartka

  • nożyczki

  • papierowa taśma klejąca

 

Krok 1. Na czarnej kartce narysuj dowolny kształt.

z2

 

Krok 2. Wytnij go – Pamiętaj o bezpieczeństwie w czasie pracy z nożyczkami.

z3

 

Krok 3.  Wycięty kształt przyklej do czerwonej kartki, używając papierowej taśmy.

z4

 

Krok 4. Czerwoną kartkę wraz z kształtem przyklej do szyby (koniecznie w oknie, gdzie mocno świeci słońce).

z5

 

Krok 5. Zdejmij swoją pracę z okna po 2 tygodniach. Odsłoń czarny kształt i zobacz co się stało.

z6

Ciekawe jak wasze obserwacje tego eksperymentu. Bardzo chętnie zobaczymy wasze zdjęcia.

 

Majowe dni bywają bardzo ciepłe to pierwsze momenty, w których nasza skóra narażona jest na bardzo silne promieniowanie UV.

Pomóż Gładziowi odpowiednio się ubrać w gorący dzień. Potrzebne materiały możesz zaleźć poniżej. Proponuje pokolorować rysunek kredkami lub mazakami, możecie dorysować własne elementy.

 

z7 z8

ubieramy Gładzia – pobierz

 

Kategorie: 2019/2020

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content