WITAJCIE

DROGIE DZIECI

DZISIAJ WSZYSTKIE DZIECI ZAPRASZAM

DO KĄCIKA LOGOPEDYCZNEGO

kącik logopedyczny

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy

od porannej gimnastyki

a zarazem przypomnimy sobie różne części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Następnie zapraszam do wysłuchania wiersza

MIŚ

Na krzesełku siedzi miś,

stroi miny nie od dziś.

Macha łapką do wszystkich wokoło: –

 Chodźcie bliżej, będzie wesoło!

h1

 

Odpowiedzcie na zadane pytania i ćwiczcie razem z misiem.

Gdzie siedzi miś?– określanie położenia przedmiotu w  przestrzeni.

Który to miś z wierszyka?

Skąd wiecie, że to właśnie ten?

 

Ćwiczymy nasze buzie z misiem – ćwiczenia aparatu mowy.

Naśladujemy misia

 

– Nabierzcie powietrze jak balonik, kierujcie powietrze raz w jedną, a raz w drugą stronę. „

– Przygryzajcie naprzemiennie górną i dolną wargę.

–  Zróbcie dzióbek ustami, skręcajcie je raz w jedną, a raz w drugą stronę.

–  Zróbcie dzióbek, a następnie szeroko się uśmiechnijcie.

–  Przy zaciśniętych zębach rozwierajcie i ściągajcie wargi.

– Dolne wargi załóżcie na górne i odwrotnie.

Każde ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

 

Wysłuchajcie kolejnego wiersza pt. „Laleczka”

LALECZKA

Małej laleczce mamusia miła trzy małe żółwie rano kupiła.

Każdy z nich to okaz rzadki:

pierwszy miał pancerz w czerwone kwiatki,

drugi na głowie kapelusz plażowy,

a trzeci miał pancerz cały kolorowy.

I chociaż do siebie nie pasowały, wieczorem zawsze wspólnie śpiewały.

h2

Odpowiedzcie na pytania i ćwiczcie razem z laleczkami

Jak śpiewają żółwie? – ćwiczenia artykulacyjne.

Rodzic zachęca dzieci, aby zaśpiewały tak jak żółw:

w kwiatki (li li li);

w kapeluszu (lu lu lu);

z kolorowym pancerzem (le le le).

Ćwiczenia na sylabach: li li li, le le le, lu lu lu – śpiewamy najpierw bardzo cicho później głośno na melodię „Wlazł kotek na płotek”.

 

Prawidłowa postawa – ćwiczenie oddechowe.

Dzieci przyjmują prawidłową pozycję ciała (plecy proste, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty), a następnie wykonują wdech nosem i długi wydech ustami.

 

Na zakończenie parę ćwiczeń

usprawniających motorykę małą

 

Propozycje ćwiczeń dla dzieci młodszych

h3

ślimak -> pobierz

h4

ul -> pobierz

 

Propozycje ćwiczeń dla dzieci starszych

h6

motyl -> pobierz

h5pojazdy -> pobierz

 

Materiały do ćwiczeń pochodzą z książki pt. „DYSGRAFIA Ćwiczenia usprawniające motorykę małą” Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska udostępnione za zgodą wydawnictwa WIR

 

Do zobaczenia jutro!

 

Pamiętajcie o zadaniach, które czekają w zakładce waszych grup!

Kategorie: 2019/2020

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content